loading...

مشاوره تحصيلي آسا

مركز مشاوره تحصيلي تلفني و حضوري

بازدید : 21
شنبه 28 خرداد 1401 زمان : 17:42

نتایج انتخاب رشته دکتری 1401 در مراحل متعددی اعلام می‌شود. روز چهارشنبه 24 فروردین نتایج اولیه آزمون دکتری منتشر می‌شود که متشکل از رتبه و نمره تراز داوطلبان خواهد بود. نتایج دعوت به مصاحبه دکتری 1401 در دهه سوم اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد و درنهایت آخرین مرحله اعلام نتایج دکترا 1401 در ابتدای شهریور یا اواخر مردادماه منتشر می‌شود.

کلیه داوطلبان برای قبولی در دوره دکتری علاوه بر آزمون کتبی در مصاحبه شرکت می‌کنند. بعد از اینکه نتایج اولیه اعلام شد، کلیه داوطلبان باید نسبت به انتخاب رشته باید اقدام کنند. سپس نتایج انتخاب رشته یا دعوت به مصاحبه اعلام خواهد شد و کلیه داوطلبان از قبولی و شرکت در مصاحبه هر دانشگاهی که در آن پذیرفته شده‌اند، مطلع خواهند شد. بعد از اینکه مصاحبه به پایان رسید، نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

آزمون دکتری سراسری با آزمون دکتری دانشگاه آزاد چند سالی است ادغام شده است اما پس از کنکور مسیر کلیه دانشجوها به صورت کامل جدا خواهد شد به نوعی انتخاب رشته هر کدام از داوطلبین با هم تفاوت دارد ما در ادامه به صورت کامل و جامع به بررسی نتایج انتخاب رشته دکتری 1401 می‌پردازیم.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری بعد از به پایان رسیدن مهلت انتخاب رشته در سایت سنجش اعلام می شود. از آنجایی که عموماً انتخاب رشته در اردیبهشت ماه شروع می شود ، ممکن است نتایج انتخاب رشته دکتری در خرداد ماه اعلام گردد.

برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری و همچنین اطلاع از زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ، داوطلبان می توانند با مراجعه به وبسایت سازمان سنجش برای مشاهده نتایج اقدام کنند.

فراموش نکنید نتایج اولیه تنها یک مرحله از قبولی محسوب می شود و برای کسب قبولی نهایی لازم است منتظر اعلام نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری نیز بمانید.

پس از مشاهده نتایج اولیه زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری نیز اعلام می شود. برای مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری لازم است ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

در منوی سمت راست ، گزینه دکتری تخصصی را انتخاب کرده و گزینه کارنامه انتخاب رشته کنندگان دکتری را کلیک می کنید.

برای مشاهده نتایج آزمون دکتری ، دو روش وجود دارد که در روش اول لازم است ، شماره پرونده و شماره شناسنامه را وارد کنید در روش دوم نیز می توانید با شماره پرونده و شماره شناسنامه را وارد کنید.

مرحله بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری

داوطلبان پس از مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری لازم است از این موضوع مطلع شوند که آیا حد نصاب دانشگاه خود را به دست آورده اند یا خیر. اگر داوطلبان این حد نصاب را کسب کرده باشند، لازم است برای مصاحبه آماده شوند. مصاحبه دانشگاه سراسری و آزاد با هم متفاوت است.

اگر داوطلبی حتی در یکی از انتخاب هایش، حد نصاب را کسب کرده باشد، می تواند در تاریخ مشخص شده برای مصاحبه مراجعه نماید.

مدارک مورد نیاز مصاحبه دکتری سراسری

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری و مشخص شدن زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری داوطلبان لازم است مدارک مورد نیاز برای شرکت در جلسه مصاحبه را آماده نمایند.

در این قسمت قصد داریم مدارکی را که داوطلبان نیاز دارند بررسی کنیم.

مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی ، از جمله مدارک مورد نیاز برای حضور در جلسه مصاحبه است که آوردن آن ها الزامی است.

مدارک تحصیلی از جمله مدرک و یا گواهی کارشناسی ارشد نیز لازم است همراه داوطلبان باشد. افرادی که هنوز مدرک خود را دریافت نکرده اند ، لازم است گواهی ریزنمرات را همراه خود داشته باشند.

علاوه بر مدارک تحصیلی ، تمامی مدارکی که نشان دهنده رزومه علمی و پژوهشی داوطلبان است نیز باید آورده شود.

مدارک زبان ، گواهی های ثبت اختراع و تدریس را نیز اگر دارید ، فراموش نکنید.

سوالات تخصصی مصاحبه دکتری

پس از مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری ، زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری نیز توسط مراکز مختلفی دانشگاهی اعلام می شود.

در جلسه مصاحبه یک سری سوالات شفاهی و کتبی پرسیده می شود. در برخی دانشگاه ها تنها به برگزاری آزمون شفاهی بسنده می شود ولی در برخی دانشگاه ها آزمون کتبی نیز گرفته می شود.

نکاتی که در رابطه با آزمون کتبی دانشگاه ها لازم است بدانید این است که ممکن است منبعی برای سؤالات اعلام نشود. در برخی مواقع برگزاری آزمون کتبی با هماهنگی قبلی است و در برخی مواقع نیز ممکن است زمان خاصی اعلام نشود.

برخی دانشگاه ها به برگزاری آزمون کتبی و برخی به برگزاری آزمون شفاهی بسنده می کنند. در ادامه می توانید اطلاعات بیشتری از مصاحبه شفاهی دانشگاه ها بدست آورید.

در مصاحبه شفاهی چه سوالاتی پرسیده می شود؟

در خصوص مصاحبه شفاهی دانشگاه ها لازم است بدانید که این مصاحبه توسط اساتید دانشگاهی برگزار می شود.

اگر در مورد سؤالاتی که در مصاحبه شفاهی پرسیده می شود کنجکاو هستید لازم است بدانید در این مصاحبه اساتید بیشتر به طرح سوال در رابطه با حوزه تجربیات خود می پردازند.

دروس تدریس شده ، مقالات ترجمه شده و کتب نوشته شده منابع اصلی طرح سوال اساتید هستند.

سنجش زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

پس از اعلام زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری سنجش زبان انگلیسی نیز یکی از مواردی است که در جلسه مصاحبه سنجیده می شود.

اگر سطح زبان انگلیسی شما خیلی خوب نیست می توانید در مدت زمانی که فرصت دارید روی زبان انگلیسی خوب کار کنید.

روخوانی از روی یک متن تخصصی انگلیسی اولین موضوعی است که ممکن است از شما پرسیده شود.

در مرحله بعدی احتمالاً باید توانایی ترجمه متن خواسته شده را نیز داشته باشید. برای ترجمه نیاز به دانستن تک تک لغات نیست بلکه رساندن مفهوم کلی متن در ترجمه کافی نیست. در این مصاحبه آزمون لغت نیز از داوطلبان گرفته می شود.

بررسی زمینه پژوهشی داوطلب در مصاحبه دکتری

یکی از اصلی ترین بخش های مصاحبه دکتری ، بررسی زمینه پژوهشی داوطلبان است. در بررسی زمینه پژوهشی داوطلبان در رابطه با علایق ، برنامه های پژوهشی برای آینده و حتی تز دکتری سوال می شود.

طبیعی است که هر چه فعالیت های پژوهشی داوطلبان بیشتر باشد امتیاز بیشتری نیز دریافت می کند. البته نکته ای که وجود دارد این است که اگر زمینه مورد علاقه داوطلب با زمینه مورد علاقه پژوهشی اساتید همخوانی داشته باشید احتمالاً بهتر است.

سؤال درخصوص زمینه پژوهشی داوطلب در مصاحبه دکتری

در برخی مصاحبه‌ها از دانشجویان درباره مقالات و کارهای پژوهشی که پیش از این انجام داده‌اند و نیز پایان‌نامه کارشناسی ارشد داوطلب پرسیده می‌شود.

این سؤالات ممکن است از بیان مسأله گرفته تا روش تحقیق مطرح شود. حتی ممکن است پژوهش داوطلب به چالش کشیده شده و موضوع و نتایج را زیر سؤال ببرند.

توصیه های نهایی برای موفقیت در مصاحبه دکتری

نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری تأثیر زیادی روی نتیجه نهایی پذیرش یا عدم پذیرش شما در مقطع دکتری دارد.

به دلیل اهمیت این موضوع در این قسمت قصد داریم نکاتی را که لازم است در جلسه مصاحبه بدانید را بررسی کنیم.

پس از مشخص شدن زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری لازم است حتما در روز و ساعت مشخص شده در جلسه حضور پیدا کنید. زیرا نظم یکی از فاکتورهای مهم برای پذیرش یا عدم پذیرش شماست که در نظر گرفته می شود.

می توانید بر روی مباحث اصلی دروس تخصصی خود مروری داشته باشید که در صورت پرسیده شدن سوالات مرتبط ، حضور ذهن خود را نشان دهید.

برای نشان دادن آمادگی علمی خودتان ، مطالعه مقالات اخیر چاپ شده در نشریات علمی را فراموش نکنید .

یکی از گزینه های مهمی که می تواند به شما در دست یابی به نمره خوبی کمک کند داشتن توصیه نامه است.

این توصیه نامه را باید از طریق اساتید دوره کارشناسی ارشد خود تهیه کنید که در این مورد توصیه می کنیم حتماً باکارشناسانی خبره مشورت کنید.

قبل از حاضر شدن در جلسه مصاحبه می توانید به وبسایت دانشگاه ها مراجعه کنید و نام اساتید را مشاهده نمایید.

در کنار نام ، اطلاعاتی نیز از زمینه های کاری و رزومه های اساتید درج شده است که می تواند به شما کمک کند ، بهتر با اساتید ارتباط برقرار کنید.

فراموش نکنید که جلسه مصاحبه دکتری نیز مانند تمامی جلسات مصاحبه دیگر ارتباط برقرار کردن با فرد مصاحبه کنند ، بسیار کمک کننده است.

تکمیل ظرفیت دکتری

یکی از مراحل مهم پس از انتخاب رشته دکتری و اعلام نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری تکمیل ظرفیت است.

با اجرای طرح تکمیل ظرفیت دانشجویانی که به هر دلیلی فرصت قبولی در دانشگاه های مطرح را از دست داده اند می توانند دوباره شانس خود را امتحان کنند.

البته فراموش نکنید که افراد غیر مجاز و یا افرادی که نمره و تراز کافی را کسب نکرده اند ، نمی توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند. پس از قبولی در تکمیل ظرفیت نیز نتیجه قبلی شما کنسل می شود.

برای شرکت در دوره های تکمیل ظرفیت باید کارت را نیز خریداری کنید.

البته در یکی دو سال اخیر طرح تکمیل ظرفیت مانند سال های گذشته برگزار نشده است . طبق آخرین اخبار موجود نیز این طرح تنها بنابر درخواست دانشگاه برگزار می شود و به صورت همه گیر برای همه دانشگاه ها وجود ندارد.

اعتراض به نتیجه آزمون دکتری

پس از انتخاب رشته دکتری و مشاهده نتایج آزمون دکتری می توانید نسبت به نتیجه اعتراض کنید.

اگر نتیجه انتخاب رشته دکتری نسبت به تصورات خودتان کاملا متفاوت باشد می توانید اعتراض کنید. اعتراض به صورت اینترنتی است و از طریق وبسایت سازمان سنجش ثبت و رسیدگی می شود.

پس فراموش نکنید که برای اعتراض نیازی به مراجعه حضوری نیست. البته اگر قصد اعتراض دارید حتماً زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش را در نظر داشته باشید.

زیرا برای این کار باید حتما در تاریخ های اعلام شده ، اقدام کنید. حتی اگر در آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیز شرکت کرده باشید امکان اعتراض وجود دارد که باید برای این کار به azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنید.

در هر دانشگاه برای ثبت اعتراض باید قسمتی را که به آن اعتراض دارید ، مشخص نمایید. به طور مثال، برخی داوطلبان تنها به نمره ثبت شده در کارنامه اعتراض دارند که برای این موضوع لازم است گزینه تقاضای بررسی نمره را مشخص نمایید.

اما برعکس اگر اعتراض شما نسبت به نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری است باید گزینه اعتراض به نتیجه معرفی به مصاحبه را انتخاب کنید.

کاربران گرامی برای دانلود پی دی اف این صفحه کلیک کنید.

منبع: نتایج انتخاب رشته دکتری 1401 + زمان بندی مصاحبه

نتایج انتخاب رشته دکتری 1401 در مراحل متعددی اعلام می‌شود. روز چهارشنبه 24 فروردین نتایج اولیه آزمون دکتری منتشر می‌شود که متشکل از رتبه و نمره تراز داوطلبان خواهد بود. نتایج دعوت به مصاحبه دکتری 1401 در دهه سوم اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد و درنهایت آخرین مرحله اعلام نتایج دکترا 1401 در ابتدای شهریور یا اواخر مردادماه منتشر می‌شود.

کلیه داوطلبان برای قبولی در دوره دکتری علاوه بر آزمون کتبی در مصاحبه شرکت می‌کنند. بعد از اینکه نتایج اولیه اعلام شد، کلیه داوطلبان باید نسبت به انتخاب رشته باید اقدام کنند. سپس نتایج انتخاب رشته یا دعوت به مصاحبه اعلام خواهد شد و کلیه داوطلبان از قبولی و شرکت در مصاحبه هر دانشگاهی که در آن پذیرفته شده‌اند، مطلع خواهند شد. بعد از اینکه مصاحبه به پایان رسید، نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

آزمون دکتری سراسری با آزمون دکتری دانشگاه آزاد چند سالی است ادغام شده است اما پس از کنکور مسیر کلیه دانشجوها به صورت کامل جدا خواهد شد به نوعی انتخاب رشته هر کدام از داوطلبین با هم تفاوت دارد ما در ادامه به صورت کامل و جامع به بررسی نتایج انتخاب رشته دکتری 1401 می‌پردازیم.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری بعد از به پایان رسیدن مهلت انتخاب رشته در سایت سنجش اعلام می شود. از آنجایی که عموماً انتخاب رشته در اردیبهشت ماه شروع می شود ، ممکن است نتایج انتخاب رشته دکتری در خرداد ماه اعلام گردد.

برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری و همچنین اطلاع از زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ، داوطلبان می توانند با مراجعه به وبسایت سازمان سنجش برای مشاهده نتایج اقدام کنند.

فراموش نکنید نتایج اولیه تنها یک مرحله از قبولی محسوب می شود و برای کسب قبولی نهایی لازم است منتظر اعلام نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری نیز بمانید.

پس از مشاهده نتایج اولیه زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری نیز اعلام می شود. برای مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری لازم است ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

در منوی سمت راست ، گزینه دکتری تخصصی را انتخاب کرده و گزینه کارنامه انتخاب رشته کنندگان دکتری را کلیک می کنید.

برای مشاهده نتایج آزمون دکتری ، دو روش وجود دارد که در روش اول لازم است ، شماره پرونده و شماره شناسنامه را وارد کنید در روش دوم نیز می توانید با شماره پرونده و شماره شناسنامه را وارد کنید.

مرحله بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری

داوطلبان پس از مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری لازم است از این موضوع مطلع شوند که آیا حد نصاب دانشگاه خود را به دست آورده اند یا خیر. اگر داوطلبان این حد نصاب را کسب کرده باشند، لازم است برای مصاحبه آماده شوند. مصاحبه دانشگاه سراسری و آزاد با هم متفاوت است.

اگر داوطلبی حتی در یکی از انتخاب هایش، حد نصاب را کسب کرده باشد، می تواند در تاریخ مشخص شده برای مصاحبه مراجعه نماید.

مدارک مورد نیاز مصاحبه دکتری سراسری

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری و مشخص شدن زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری داوطلبان لازم است مدارک مورد نیاز برای شرکت در جلسه مصاحبه را آماده نمایند.

در این قسمت قصد داریم مدارکی را که داوطلبان نیاز دارند بررسی کنیم.

مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی ، از جمله مدارک مورد نیاز برای حضور در جلسه مصاحبه است که آوردن آن ها الزامی است.

مدارک تحصیلی از جمله مدرک و یا گواهی کارشناسی ارشد نیز لازم است همراه داوطلبان باشد. افرادی که هنوز مدرک خود را دریافت نکرده اند ، لازم است گواهی ریزنمرات را همراه خود داشته باشند.

علاوه بر مدارک تحصیلی ، تمامی مدارکی که نشان دهنده رزومه علمی و پژوهشی داوطلبان است نیز باید آورده شود.

مدارک زبان ، گواهی های ثبت اختراع و تدریس را نیز اگر دارید ، فراموش نکنید.

سوالات تخصصی مصاحبه دکتری

پس از مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری ، زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری نیز توسط مراکز مختلفی دانشگاهی اعلام می شود.

در جلسه مصاحبه یک سری سوالات شفاهی و کتبی پرسیده می شود. در برخی دانشگاه ها تنها به برگزاری آزمون شفاهی بسنده می شود ولی در برخی دانشگاه ها آزمون کتبی نیز گرفته می شود.

نکاتی که در رابطه با آزمون کتبی دانشگاه ها لازم است بدانید این است که ممکن است منبعی برای سؤالات اعلام نشود. در برخی مواقع برگزاری آزمون کتبی با هماهنگی قبلی است و در برخی مواقع نیز ممکن است زمان خاصی اعلام نشود.

برخی دانشگاه ها به برگزاری آزمون کتبی و برخی به برگزاری آزمون شفاهی بسنده می کنند. در ادامه می توانید اطلاعات بیشتری از مصاحبه شفاهی دانشگاه ها بدست آورید.

در مصاحبه شفاهی چه سوالاتی پرسیده می شود؟

در خصوص مصاحبه شفاهی دانشگاه ها لازم است بدانید که این مصاحبه توسط اساتید دانشگاهی برگزار می شود.

اگر در مورد سؤالاتی که در مصاحبه شفاهی پرسیده می شود کنجکاو هستید لازم است بدانید در این مصاحبه اساتید بیشتر به طرح سوال در رابطه با حوزه تجربیات خود می پردازند.

دروس تدریس شده ، مقالات ترجمه شده و کتب نوشته شده منابع اصلی طرح سوال اساتید هستند.

سنجش زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

پس از اعلام زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری سنجش زبان انگلیسی نیز یکی از مواردی است که در جلسه مصاحبه سنجیده می شود.

اگر سطح زبان انگلیسی شما خیلی خوب نیست می توانید در مدت زمانی که فرصت دارید روی زبان انگلیسی خوب کار کنید.

روخوانی از روی یک متن تخصصی انگلیسی اولین موضوعی است که ممکن است از شما پرسیده شود.

در مرحله بعدی احتمالاً باید توانایی ترجمه متن خواسته شده را نیز داشته باشید. برای ترجمه نیاز به دانستن تک تک لغات نیست بلکه رساندن مفهوم کلی متن در ترجمه کافی نیست. در این مصاحبه آزمون لغت نیز از داوطلبان گرفته می شود.

بررسی زمینه پژوهشی داوطلب در مصاحبه دکتری

یکی از اصلی ترین بخش های مصاحبه دکتری ، بررسی زمینه پژوهشی داوطلبان است. در بررسی زمینه پژوهشی داوطلبان در رابطه با علایق ، برنامه های پژوهشی برای آینده و حتی تز دکتری سوال می شود.

طبیعی است که هر چه فعالیت های پژوهشی داوطلبان بیشتر باشد امتیاز بیشتری نیز دریافت می کند. البته نکته ای که وجود دارد این است که اگر زمینه مورد علاقه داوطلب با زمینه مورد علاقه پژوهشی اساتید همخوانی داشته باشید احتمالاً بهتر است.

سؤال درخصوص زمینه پژوهشی داوطلب در مصاحبه دکتری

در برخی مصاحبه‌ها از دانشجویان درباره مقالات و کارهای پژوهشی که پیش از این انجام داده‌اند و نیز پایان‌نامه کارشناسی ارشد داوطلب پرسیده می‌شود.

این سؤالات ممکن است از بیان مسأله گرفته تا روش تحقیق مطرح شود. حتی ممکن است پژوهش داوطلب به چالش کشیده شده و موضوع و نتایج را زیر سؤال ببرند.

توصیه های نهایی برای موفقیت در مصاحبه دکتری

نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری تأثیر زیادی روی نتیجه نهایی پذیرش یا عدم پذیرش شما در مقطع دکتری دارد.

به دلیل اهمیت این موضوع در این قسمت قصد داریم نکاتی را که لازم است در جلسه مصاحبه بدانید را بررسی کنیم.

پس از مشخص شدن زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری لازم است حتما در روز و ساعت مشخص شده در جلسه حضور پیدا کنید. زیرا نظم یکی از فاکتورهای مهم برای پذیرش یا عدم پذیرش شماست که در نظر گرفته می شود.

می توانید بر روی مباحث اصلی دروس تخصصی خود مروری داشته باشید که در صورت پرسیده شدن سوالات مرتبط ، حضور ذهن خود را نشان دهید.

برای نشان دادن آمادگی علمی خودتان ، مطالعه مقالات اخیر چاپ شده در نشریات علمی را فراموش نکنید .

یکی از گزینه های مهمی که می تواند به شما در دست یابی به نمره خوبی کمک کند داشتن توصیه نامه است.

این توصیه نامه را باید از طریق اساتید دوره کارشناسی ارشد خود تهیه کنید که در این مورد توصیه می کنیم حتماً باکارشناسانی خبره مشورت کنید.

قبل از حاضر شدن در جلسه مصاحبه می توانید به وبسایت دانشگاه ها مراجعه کنید و نام اساتید را مشاهده نمایید.

در کنار نام ، اطلاعاتی نیز از زمینه های کاری و رزومه های اساتید درج شده است که می تواند به شما کمک کند ، بهتر با اساتید ارتباط برقرار کنید.

فراموش نکنید که جلسه مصاحبه دکتری نیز مانند تمامی جلسات مصاحبه دیگر ارتباط برقرار کردن با فرد مصاحبه کنند ، بسیار کمک کننده است.

تکمیل ظرفیت دکتری

یکی از مراحل مهم پس از انتخاب رشته دکتری و اعلام نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری تکمیل ظرفیت است.

با اجرای طرح تکمیل ظرفیت دانشجویانی که به هر دلیلی فرصت قبولی در دانشگاه های مطرح را از دست داده اند می توانند دوباره شانس خود را امتحان کنند.

البته فراموش نکنید که افراد غیر مجاز و یا افرادی که نمره و تراز کافی را کسب نکرده اند ، نمی توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند. پس از قبولی در تکمیل ظرفیت نیز نتیجه قبلی شما کنسل می شود.

برای شرکت در دوره های تکمیل ظرفیت باید کارت را نیز خریداری کنید.

البته در یکی دو سال اخیر طرح تکمیل ظرفیت مانند سال های گذشته برگزار نشده است . طبق آخرین اخبار موجود نیز این طرح تنها بنابر درخواست دانشگاه برگزار می شود و به صورت همه گیر برای همه دانشگاه ها وجود ندارد.

اعتراض به نتیجه آزمون دکتری

پس از انتخاب رشته دکتری و مشاهده نتایج آزمون دکتری می توانید نسبت به نتیجه اعتراض کنید.

اگر نتیجه انتخاب رشته دکتری نسبت به تصورات خودتان کاملا متفاوت باشد می توانید اعتراض کنید. اعتراض به صورت اینترنتی است و از طریق وبسایت سازمان سنجش ثبت و رسیدگی می شود.

پس فراموش نکنید که برای اعتراض نیازی به مراجعه حضوری نیست. البته اگر قصد اعتراض دارید حتماً زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش را در نظر داشته باشید.

زیرا برای این کار باید حتما در تاریخ های اعلام شده ، اقدام کنید. حتی اگر در آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیز شرکت کرده باشید امکان اعتراض وجود دارد که باید برای این کار به azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنید.

در هر دانشگاه برای ثبت اعتراض باید قسمتی را که به آن اعتراض دارید ، مشخص نمایید. به طور مثال، برخی داوطلبان تنها به نمره ثبت شده در کارنامه اعتراض دارند که برای این موضوع لازم است گزینه تقاضای بررسی نمره را مشخص نمایید.

اما برعکس اگر اعتراض شما نسبت به نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری است باید گزینه اعتراض به نتیجه معرفی به مصاحبه را انتخاب کنید.

کاربران گرامی برای دانلود پی دی اف این صفحه کلیک کنید.

منبع: نتایج انتخاب رشته دکتری 1401 + زمان بندی مصاحبه

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 86

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2868
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 9
  • بازدید امروز : 824
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3618
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 4444
  • بازدید ماه : 17167
  • بازدید سال : 44191
  • بازدید کلی : 4265000
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی