loading...

مشاوره تحصيلي آسا

مركز مشاوره تحصيلي تلفني و حضوري

بازدید : 95
دوشنبه 30 خرداد 1401 زمان : 16:36

رشته پزشکی از جمله رشته های محبوب و پرتقاضای ایران است که بازار کار خوبی دارد. این رشته در بیشتر دانشگاه های معتبر کشور به صورت سراسری، آزاد و پردیس وجود دارد. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه علوم پزشکی کیش است. این دانشگاه در واقع واحدی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران است که در استان هرمزگان و شهر کیش قرار گرفته است. شرایط پذیرش در این دانشگاه کمی متفاوت تر از سایر دانشگاه ها است که مهمترین این تفاوت هم، میزان شهریه این دانشگاه است. فراموش نکنید که رشته های تحصیلی این دانشگاه بسیار محدود است، مخصوصا رشته های با کنکور این دانشگاه که فقط شامل رشته پزشکی و دندانپزشکی می شود. فراموش نکنید که ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون ممکن نیست به همین دلیل در ادامه مقاله به بررسی رشته پزشکی این دانشگاه و نحوه ثبت نام پزشکی پردیس کیش خواهیم پرداخت. اگر شما از علاقمندان تحصیل در این رشته دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی کیش هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه پردیس بین المللی کیش

همانطور که می دانید، دانشگاه تهران یکی از معتبرترین و با سابقه ترین دانشگاه های ایران است که شهرت آن نه تنها در ایران، بلکه به گوش مردمان کشور های مختلف در خارج از کشور نیز رسیده است. این دانشگاه که به عنوان دانشگاه مادر نیز شناخته می شود، زیر مجموعه هایی دارد که تحت نظارت دانشگاه تهران مشغول به فعالیت و پذیرش دانشجویان می باشند. یکی از این زیر مجموعه ها، دانشگاه پردیس بین المللی کیش می باشد که در سال 1386 در جزیره کیش تاسیس شده است.

این پردیس در چارچوب تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد مصوبه هیأت امنای دانشگاه تهران و بر اساس مفاد اساسنامه و ضوابط و مقررات مربوط به آن اداره می شود. پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران به استناد اساسنامه خود اهداف مختلفی را دنبال می کند که از مهمترین اهداف این پردیس می توان به تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور مطابق استانداردهای بین المللی، گسترش آموزش عالی در مناطق آزاد و استفاده از همه ظرفیت های دانشگاه تهران برای بین المللی شدن، ورود به عرصه رقابت بین المللی برای ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و جذب دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی و ارتقای شاخص های علمی دانشگاه و توسعه مرزهای دانش اشاره کرد.

شهر کیش با وسعت کم خود دارای 5 دانشگاه است که پردیس بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی تهران و دانشگاه صنعتی شریف در بین این پنج دانشگاه از اعتبار و اهمیت بالایی برای تحصیل برخوردار اند. دانشگاه علوم پزشکی کیش همه ساله به دو صورت بدون کنکور و با کنکور دانشجو می پذیرد که در ادامه مقاله به بررسی بیشتر این دانشگاه خواهیم پرداخت.

ثبت نام پزشکی پردیس کیش

همانطور که گفته شد، دانشگاه علوم پزشکی کیش زیر مجموعه ای از دانشگاه تهران است و پس از پایان تحصیل، زمانی که شما مدرک خود را دریافت می کنید نامی از دانشگاه پردیس کیش در آن برده نمی شود و آن مدرک با نام دانشگاه تهران به شما داده می شود. با این توصیفات، چرا چنین دانشگاه های بین المللی تاسیس شده اند؟ پاسخ ساده است، دانشگاه های پردیس خود گردان و یا بین المللی با هدف جلوگیری از مهاجرت دانشجویان توانمند و با وضع مالی خوب به خارج از کشور و نیز جذب دانشجویان خارجی به ایران است. برای تحصیل در این دانشگاه ها می بایست شهریه هایی کلان بپردازید که این امکان برای هر ایرانی مهیا نیست. برای ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون و یا با آزمون، علاوه بر پرداخت شهریه هنگفت لازم است شرایطی را داشته باشید که در ادامه این مقاله این شرایط را برای شما متقاضیان عزیز آورده ایم. با ما همراه باشید.

شرایط ثبت نام دانشگاه پردیس خودگردان

برای دریافت پذیرش در دانشگاه های خودگردان و یا بین المللی لازم است تا دارای یک سری شرایط عمومی و اختصاصی باشید تا بتوانید در این دانشگاه ها ثبت نام کنید. این شرایط عبارتند از:

  • اعتقاد داشتن به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در جمهوری اسلامی ایران
  • عدم داشتن سابقه کیفری موثر
  • عدم داشتن سابقه عضویت در سازمان ها یا گروه های غیرقانونی
  • داشتن مدرک دیپلم نظام جدید یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک فوق دیپلم (کاردانی) یا مدرک پیش دانشگاهی
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت خدمت برای داوطلبان آقل
  • لازم است بدانید که محل تشکیل کلاس ها از سوی دانشگاه تعیین می گردد.
  • داوطلب می بایست توانایی پرداخت شهریه برای هر نیمسال تحصیلی را داشته باشد.
  • پذیرش داوطلبان در دانشگاه های پردیس خود گردان به صورت متمرکز و بدون انجام مصاحبه می باشد.

شرایط ثبت نام در دانشگاه پردیس خود گردان کیش

برای ثبت نام در دانشگاه پردیس خود گردان کیش، علاوه بر شرایط مطرح شده در بخش بالایی باید شرایط عمومی و اختصاصی دیگری نیز داشته باشید که در این بخش از مقاله مطرح خواهد شد. این شرایط عبارتند از:

  • داوطلب باید دارای سلامت جسمانی و روانی باشد.
  • داوطلب باید مدرک دیپلم 3ساله و پیش دانشگاهی داشته باشد.
  • سوابق علمی داوطلب در مصاحبه حضوری بررسی خواهد شد.
  • داوطلب باید حداقل معدل کتبی 15 را داشته باشد.
  • داوطلبانی که مدارک بالاتر از دیپلم دارند که با واحد های پزشکی دانشگاه پردیس کیش تطابق ندارد، ثبت نام آن ها بر اساس مدرک دیپلم خواهد بود.
  • داوطلب باید در کنکور سراسری تجربی رتبه لازم جهت پذیرش را کسب نماید.
  • داوطلب باید مدرک زبان رسمی در یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون تافل و یا آزمون آیلتس را دریافت نماید.

شرایط ثبت نام پزشکی پردیس کیش 1401

همانطور که گفته شد رشته های ارائه شده در دانشگاه پردیس خود گردان کیش بسیار محدود می باشد به خصوص در رابطه با رشته هایی که نیازمند آزمون و یا کنکور سراسری تجربی می باشند. داوطلبین گرامی توجه داشته باشند که تنها رشته های پزشکی، پیرا پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کیش با آزمون ارائه می شود که ظرفیت هر کدام تنها 20 نفر است. ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون نمی باشد و داوطلبین باید برای ورود به رشته های با آزمون این دانشگاه، از طریق شرکت در کنکور سراسری تجربی اقدام نمایند و با توجه به ظرفیت پذیرش کمی که وجود دارد، شانس خود را امتحان کنند. طبیعتا داوطلبانی که رتبه های بالاتری را در کنکور سراسری کسب کرده اند، در اولویت پذیرش خواهند بود.

با توجه به روند سال های گذشته می توان ادعا کرد که ظرفیت اختصاص داده شده به رشته های با آزمون دانشگاه پردیس کیش یعنی پزشکی و دندانپزشکی هر ساله تغییر می کند و تنها راه دریافت تعداد دقیق این ظرفیت، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با ثبت نام پزشکی پردیس کیش با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس گرفته و به پاسخ سوالات خود برسید. علاوه بر تماس تلفنی می توانید برای ما کامنت بگذارید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود.

یکی از نکات حائز اهمیت در ثبت نام پزشکی پردیس کیش این است که رتبه در سهمیه و یا به صورت کلی، سهمیه های مناطق و ایثارگری در انتخاب رشته های دانشگاه پردیس کیش بی تاثیر است و سهمیه ای لحاظ نخواهد شد. در درجه اول رتبه کشوری شما مورد اهمیت است و مبنای سنجش و ارزیابی قرار می گیرد و سپس تراز اکتسابی شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پس از اعلام نتایج کنکور تجربی، در صورتی که رتبه لازم را برای ثبت نام در پزشکی پردیس کیش کسب کردید، می توانید به صورت همزمان با انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته پزشکی این دانشگاه را انتخاب نمایید.

ثبت نام در این دانشگاه در دو نیمسال مهر و بهمن ماه انجام می گیرد و داوطلب در زمان معین شده می بایست به همراه مدارکی که برای ثبت نام لازم است به سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی کنند. شهریه دانشگاه پردیس خودگردان کیش برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی حدود 16 الی 18 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی تخمین زده شده است.

اسامی رشته های علوم پزشکی و پیرا پزشکی که با آزمون در دانشگاه پردیس خود گردان کیش ارائه می شوند عبارتند از:

پزشکی

دندانپزشکی

داروسازی

پرستاری

بینایی سنجی

شنوایی شناسی

دامپزشکی

رادیولوژی

اتاق عمل

علوم آزمایشگاهی

مامایی

هوشبری

فیزیوتراپی

ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون 1401

تا این بخش از مقاله آموختید که تنها تعداد محدودی از رشته ها مانند دندانپزشکی و پزشکی کیش با آزمون هستند و اکثر رشته های ارائه شده در این دانشگاه به صورت بدون کنکور هستند که شرایط پذیرش تحصیلی آسانی نیز دارند. در ادامه مقاله لیستی از این رشته ها آورده خواهد شد. برای ورود به این رشته ها، نیازمند شرکت در کنکور سراسری نخواهید بود و می توانید بر اساس سوابق تحصیلی و معدلتان گزینش شده و پذیرش خود را دریافت نمایید. نکته مهم و مثبت تحصیل در دانشگاه پردیس خود گردان کیش، عدم وجود شرط تجانس رشته است. نبود شرط تجانس رشته به این معنی است که شما با داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هر رشته ای (نه تنها تجربی) می توانید رشته مورد علاقه خود را در دانشگاه انتخاب کنید و مشغول به تحصیل گردید.

فراموش نکنید که ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون ممکن نیست و لازم است که در کنکور سراسری تجربی شرکت کنید.

اسامی این رشته ها به شرح زیر هستند:

کارشناسی پیوسته حقوق

کارشناسی پیوسته حسابداری

کارشناسی پیوسته هتلداری

کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر

کارشناسی نا پیوسته حسابداری

کارشناسی نا پیوسته مهندسی تکنولوژی برق قدرت

کارشناسی نا پیوسته معماری

کارشناسی نا پیوسته مهندسی اجرایی عمران

کاردانی نا پیوسته حسابداری

برای ثبت نام در دوره کارشناسی پیوسته و کاردانی نا پیوسته دانشگاه پردیس خودگردان کیش حتما باید مدرک دیپلم نظام قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک دیپلم نظام جدید رشته های نظری و فنی حرفه ای را داشته باشید و شرایط ثبت نام برای دوره کارشناسی نا پیوسته دانشگاه بین المللی کیش، ارائه مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم است.

شرایط تحصیل پزشکی پردیس کیش بدون آزمون

همانطور که گفته شد تمامی دانشگاه های سرتاسر ایران مجاز به پذیرش دانشجو در رشته پزشکی بدون کنکور نمی باشند. اگر داوطلبی متقاضی تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور در دانشگاه پردیس خودگردان کیش باشد، باید یک مقطع تحصیلی کامل را در خارج از کشور ایران بگذراند. از آن جایی که رشته پزشکی در کشور ایران پذیرش بدون کنکور ندارد، داوطلبان فقط در صورتی می توانند بدون کنکور در ایران تحصیل کنند که در از سایر کشور ها انتقالی گرفته و برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه پردیس خود گردان کیش شوند.

لازم به ذکر است که امکان انتقالی از هر دانشگاهی وجود ندارد و تنها می توان از دانشگاه هایی که مدارک معتبر و مورد قبول وزارت بهداشت ایران را ارائه می دهند، انتقالی بگیرید. پس از دریافت انتقالی باید واحد های پاس شده را در دانشگاه پردیس خود گردان کیش تطبیق دهید. داوطلبان توجه داشته باشند که باید دیپلم علوم تجربی یا ریاضی داشته و معدل بالاتر از 16 دیپلم و معدل بالاتر از 17 پیش دانشگاهی داشته باشند.

مزیت های دانشگاه پردیس خودگردان کیش

در این قسمت از مقاله به بررسی مزایای تحصیل در دانشگاه پردیس کیش می پردازیم. این مزایا عبارتند از:

  • اگر شما داوطلب کنکور سراسری باشید و دو بار در کنکور سراسری به صورت روزانه قبول شده باشید و در دانشگاه شرکت نکرده باشید، از کنکور سراسری محروم خواهید شد و دیگر نمی توانید در کنکور سراسری شرکت کنید. ولی این مورد در رابطه با دانشگاه پردیس خودگردان چنین نیست. داوطلبی که در پردیس خودگردان قبول شده باشد، چه در دانشگاه ثبت نام کند و چه ثبت نام نکند، می تواند دوباره در کنکور سراسری شرکت کند و از ثبت نام مجدد در کنکور سراسری محروم نخواهد شد.
  • اگر دانشجویی که در دانشگاه روزانه مشغول به تحصیل است، بخواهد در کنکور سراسری شرکت کند می بایست تا اواخر بهمن ماه از دانشگاه خود انصراف دهد تا بتواند در کنکور سراسری شرکت کند. علاوه بر این انصراف اجباری، حق انتخاب رشته روزانه کنکور سال بعد را نیز ندارد. اما دانشجویان دانشگاه پردیس خودگردان با محدودیت هایی این چنینی مواجه نیستند و می توانند بدون انصراف از دانشگاه در حال تحصیل خود، در کنکور شرکت کرده و شانس خود را امتحان کنند. در این حالت می توانند پس از قبولی در رشته مورد نظر خود، از دانشگاه انصراف دهند.

اخبار مرتبط با پزشکی پردیس کیش

  • زهرا حسین زاده، رییس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی جزیره کیش، اظهار داشت: دانشجویانی که از ابتدا تا کنون در دانشگاه های جزیره کیش پذیرفته شده اند متعلق به بیش از ۱۰ ملیت دنیا از جمله هند، عراق، پاکستان، نیجریه، غنا، سیرالئون، بحرین، لبنان، افغانستان، اندونزی و سوریه هستند که در رشته های مختلف پزشکی، مهندسی، معماری و آی آتی در حال تحصیل هستند. وی اضافه کرد: هم اکنون عمده این دانشجویان با فراوانی ۲۰۰ نفر در رشته های پزشکی در پردیس کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستند و بقیه در پردیس های کیش دانشگاه تهران، صنعتی شریف و جامع علمی کاردبردی تحصیلات خود را دامه می دهند.
  • علی خضریان،سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، با تاکید بر اهمیت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی براساس قانون، گفت: کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در راستای وظیفه قانونی خود، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی و دندانپزشکی را تا اطمینان از حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد کرد.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی نحوه و شرایط ثبت نام پزشکی پردیس کیش پرداختیم. همانطور که مطالعه کردید امکان ثبت نام بدون آزمون چزشکی در دانشگاه پردیس خود گردان وجود ندارد و تنها در یک شرایط که آن دریافت انتقالی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت است، این امکان وجود دارد. با مطالعه دقیق این مقاله می توانید نحوه دقیق دریافت این انتقالی و جزدیات آن را مطالعه نمایید. علاوه بر آن شرایط ثبت نام در این دانشگاه ها نیز گفته شد. داوطلبان گرامی می توانند پس از مطالعه دقیق این مقاله، در صورتی که با اشکال و یا سوالی مواجه شدند، با کارشناسان مجرب ایران تحصیل تماس بگیرند و جویای پاسخ آن سوال باشند. علاوه بر تماس، همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله کلیک کنید.

منبع: ثبت نام پزشکی پردیس کیش

رشته پزشکی از جمله رشته های محبوب و پرتقاضای ایران است که بازار کار خوبی دارد. این رشته در بیشتر دانشگاه های معتبر کشور به صورت سراسری، آزاد و پردیس وجود دارد. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه علوم پزشکی کیش است. این دانشگاه در واقع واحدی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران است که در استان هرمزگان و شهر کیش قرار گرفته است. شرایط پذیرش در این دانشگاه کمی متفاوت تر از سایر دانشگاه ها است که مهمترین این تفاوت هم، میزان شهریه این دانشگاه است. فراموش نکنید که رشته های تحصیلی این دانشگاه بسیار محدود است، مخصوصا رشته های با کنکور این دانشگاه که فقط شامل رشته پزشکی و دندانپزشکی می شود. فراموش نکنید که ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون ممکن نیست به همین دلیل در ادامه مقاله به بررسی رشته پزشکی این دانشگاه و نحوه ثبت نام پزشکی پردیس کیش خواهیم پرداخت. اگر شما از علاقمندان تحصیل در این رشته دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی کیش هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه پردیس بین المللی کیش

همانطور که می دانید، دانشگاه تهران یکی از معتبرترین و با سابقه ترین دانشگاه های ایران است که شهرت آن نه تنها در ایران، بلکه به گوش مردمان کشور های مختلف در خارج از کشور نیز رسیده است. این دانشگاه که به عنوان دانشگاه مادر نیز شناخته می شود، زیر مجموعه هایی دارد که تحت نظارت دانشگاه تهران مشغول به فعالیت و پذیرش دانشجویان می باشند. یکی از این زیر مجموعه ها، دانشگاه پردیس بین المللی کیش می باشد که در سال 1386 در جزیره کیش تاسیس شده است.

این پردیس در چارچوب تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد مصوبه هیأت امنای دانشگاه تهران و بر اساس مفاد اساسنامه و ضوابط و مقررات مربوط به آن اداره می شود. پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران به استناد اساسنامه خود اهداف مختلفی را دنبال می کند که از مهمترین اهداف این پردیس می توان به تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور مطابق استانداردهای بین المللی، گسترش آموزش عالی در مناطق آزاد و استفاده از همه ظرفیت های دانشگاه تهران برای بین المللی شدن، ورود به عرصه رقابت بین المللی برای ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و جذب دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی و ارتقای شاخص های علمی دانشگاه و توسعه مرزهای دانش اشاره کرد.

شهر کیش با وسعت کم خود دارای 5 دانشگاه است که پردیس بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی تهران و دانشگاه صنعتی شریف در بین این پنج دانشگاه از اعتبار و اهمیت بالایی برای تحصیل برخوردار اند. دانشگاه علوم پزشکی کیش همه ساله به دو صورت بدون کنکور و با کنکور دانشجو می پذیرد که در ادامه مقاله به بررسی بیشتر این دانشگاه خواهیم پرداخت.

ثبت نام پزشکی پردیس کیش

همانطور که گفته شد، دانشگاه علوم پزشکی کیش زیر مجموعه ای از دانشگاه تهران است و پس از پایان تحصیل، زمانی که شما مدرک خود را دریافت می کنید نامی از دانشگاه پردیس کیش در آن برده نمی شود و آن مدرک با نام دانشگاه تهران به شما داده می شود. با این توصیفات، چرا چنین دانشگاه های بین المللی تاسیس شده اند؟ پاسخ ساده است، دانشگاه های پردیس خود گردان و یا بین المللی با هدف جلوگیری از مهاجرت دانشجویان توانمند و با وضع مالی خوب به خارج از کشور و نیز جذب دانشجویان خارجی به ایران است. برای تحصیل در این دانشگاه ها می بایست شهریه هایی کلان بپردازید که این امکان برای هر ایرانی مهیا نیست. برای ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون و یا با آزمون، علاوه بر پرداخت شهریه هنگفت لازم است شرایطی را داشته باشید که در ادامه این مقاله این شرایط را برای شما متقاضیان عزیز آورده ایم. با ما همراه باشید.

شرایط ثبت نام دانشگاه پردیس خودگردان

برای دریافت پذیرش در دانشگاه های خودگردان و یا بین المللی لازم است تا دارای یک سری شرایط عمومی و اختصاصی باشید تا بتوانید در این دانشگاه ها ثبت نام کنید. این شرایط عبارتند از:

  • اعتقاد داشتن به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در جمهوری اسلامی ایران
  • عدم داشتن سابقه کیفری موثر
  • عدم داشتن سابقه عضویت در سازمان ها یا گروه های غیرقانونی
  • داشتن مدرک دیپلم نظام جدید یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک فوق دیپلم (کاردانی) یا مدرک پیش دانشگاهی
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت خدمت برای داوطلبان آقل
  • لازم است بدانید که محل تشکیل کلاس ها از سوی دانشگاه تعیین می گردد.
  • داوطلب می بایست توانایی پرداخت شهریه برای هر نیمسال تحصیلی را داشته باشد.
  • پذیرش داوطلبان در دانشگاه های پردیس خود گردان به صورت متمرکز و بدون انجام مصاحبه می باشد.

شرایط ثبت نام در دانشگاه پردیس خود گردان کیش

برای ثبت نام در دانشگاه پردیس خود گردان کیش، علاوه بر شرایط مطرح شده در بخش بالایی باید شرایط عمومی و اختصاصی دیگری نیز داشته باشید که در این بخش از مقاله مطرح خواهد شد. این شرایط عبارتند از:

  • داوطلب باید دارای سلامت جسمانی و روانی باشد.
  • داوطلب باید مدرک دیپلم 3ساله و پیش دانشگاهی داشته باشد.
  • سوابق علمی داوطلب در مصاحبه حضوری بررسی خواهد شد.
  • داوطلب باید حداقل معدل کتبی 15 را داشته باشد.
  • داوطلبانی که مدارک بالاتر از دیپلم دارند که با واحد های پزشکی دانشگاه پردیس کیش تطابق ندارد، ثبت نام آن ها بر اساس مدرک دیپلم خواهد بود.
  • داوطلب باید در کنکور سراسری تجربی رتبه لازم جهت پذیرش را کسب نماید.
  • داوطلب باید مدرک زبان رسمی در یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون تافل و یا آزمون آیلتس را دریافت نماید.

شرایط ثبت نام پزشکی پردیس کیش 1401

همانطور که گفته شد رشته های ارائه شده در دانشگاه پردیس خود گردان کیش بسیار محدود می باشد به خصوص در رابطه با رشته هایی که نیازمند آزمون و یا کنکور سراسری تجربی می باشند. داوطلبین گرامی توجه داشته باشند که تنها رشته های پزشکی، پیرا پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کیش با آزمون ارائه می شود که ظرفیت هر کدام تنها 20 نفر است. ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون نمی باشد و داوطلبین باید برای ورود به رشته های با آزمون این دانشگاه، از طریق شرکت در کنکور سراسری تجربی اقدام نمایند و با توجه به ظرفیت پذیرش کمی که وجود دارد، شانس خود را امتحان کنند. طبیعتا داوطلبانی که رتبه های بالاتری را در کنکور سراسری کسب کرده اند، در اولویت پذیرش خواهند بود.

با توجه به روند سال های گذشته می توان ادعا کرد که ظرفیت اختصاص داده شده به رشته های با آزمون دانشگاه پردیس کیش یعنی پزشکی و دندانپزشکی هر ساله تغییر می کند و تنها راه دریافت تعداد دقیق این ظرفیت، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با ثبت نام پزشکی پردیس کیش با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس گرفته و به پاسخ سوالات خود برسید. علاوه بر تماس تلفنی می توانید برای ما کامنت بگذارید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود.

یکی از نکات حائز اهمیت در ثبت نام پزشکی پردیس کیش این است که رتبه در سهمیه و یا به صورت کلی، سهمیه های مناطق و ایثارگری در انتخاب رشته های دانشگاه پردیس کیش بی تاثیر است و سهمیه ای لحاظ نخواهد شد. در درجه اول رتبه کشوری شما مورد اهمیت است و مبنای سنجش و ارزیابی قرار می گیرد و سپس تراز اکتسابی شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پس از اعلام نتایج کنکور تجربی، در صورتی که رتبه لازم را برای ثبت نام در پزشکی پردیس کیش کسب کردید، می توانید به صورت همزمان با انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته پزشکی این دانشگاه را انتخاب نمایید.

ثبت نام در این دانشگاه در دو نیمسال مهر و بهمن ماه انجام می گیرد و داوطلب در زمان معین شده می بایست به همراه مدارکی که برای ثبت نام لازم است به سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی کنند. شهریه دانشگاه پردیس خودگردان کیش برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی حدود 16 الی 18 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی تخمین زده شده است.

اسامی رشته های علوم پزشکی و پیرا پزشکی که با آزمون در دانشگاه پردیس خود گردان کیش ارائه می شوند عبارتند از:

پزشکی

دندانپزشکی

داروسازی

پرستاری

بینایی سنجی

شنوایی شناسی

دامپزشکی

رادیولوژی

اتاق عمل

علوم آزمایشگاهی

مامایی

هوشبری

فیزیوتراپی

ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون 1401

تا این بخش از مقاله آموختید که تنها تعداد محدودی از رشته ها مانند دندانپزشکی و پزشکی کیش با آزمون هستند و اکثر رشته های ارائه شده در این دانشگاه به صورت بدون کنکور هستند که شرایط پذیرش تحصیلی آسانی نیز دارند. در ادامه مقاله لیستی از این رشته ها آورده خواهد شد. برای ورود به این رشته ها، نیازمند شرکت در کنکور سراسری نخواهید بود و می توانید بر اساس سوابق تحصیلی و معدلتان گزینش شده و پذیرش خود را دریافت نمایید. نکته مهم و مثبت تحصیل در دانشگاه پردیس خود گردان کیش، عدم وجود شرط تجانس رشته است. نبود شرط تجانس رشته به این معنی است که شما با داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هر رشته ای (نه تنها تجربی) می توانید رشته مورد علاقه خود را در دانشگاه انتخاب کنید و مشغول به تحصیل گردید.

فراموش نکنید که ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون ممکن نیست و لازم است که در کنکور سراسری تجربی شرکت کنید.

اسامی این رشته ها به شرح زیر هستند:

کارشناسی پیوسته حقوق

کارشناسی پیوسته حسابداری

کارشناسی پیوسته هتلداری

کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر

کارشناسی نا پیوسته حسابداری

کارشناسی نا پیوسته مهندسی تکنولوژی برق قدرت

کارشناسی نا پیوسته معماری

کارشناسی نا پیوسته مهندسی اجرایی عمران

کاردانی نا پیوسته حسابداری

برای ثبت نام در دوره کارشناسی پیوسته و کاردانی نا پیوسته دانشگاه پردیس خودگردان کیش حتما باید مدرک دیپلم نظام قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک دیپلم نظام جدید رشته های نظری و فنی حرفه ای را داشته باشید و شرایط ثبت نام برای دوره کارشناسی نا پیوسته دانشگاه بین المللی کیش، ارائه مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم است.

شرایط تحصیل پزشکی پردیس کیش بدون آزمون

همانطور که گفته شد تمامی دانشگاه های سرتاسر ایران مجاز به پذیرش دانشجو در رشته پزشکی بدون کنکور نمی باشند. اگر داوطلبی متقاضی تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور در دانشگاه پردیس خودگردان کیش باشد، باید یک مقطع تحصیلی کامل را در خارج از کشور ایران بگذراند. از آن جایی که رشته پزشکی در کشور ایران پذیرش بدون کنکور ندارد، داوطلبان فقط در صورتی می توانند بدون کنکور در ایران تحصیل کنند که در از سایر کشور ها انتقالی گرفته و برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه پردیس خود گردان کیش شوند.

لازم به ذکر است که امکان انتقالی از هر دانشگاهی وجود ندارد و تنها می توان از دانشگاه هایی که مدارک معتبر و مورد قبول وزارت بهداشت ایران را ارائه می دهند، انتقالی بگیرید. پس از دریافت انتقالی باید واحد های پاس شده را در دانشگاه پردیس خود گردان کیش تطبیق دهید. داوطلبان توجه داشته باشند که باید دیپلم علوم تجربی یا ریاضی داشته و معدل بالاتر از 16 دیپلم و معدل بالاتر از 17 پیش دانشگاهی داشته باشند.

مزیت های دانشگاه پردیس خودگردان کیش

در این قسمت از مقاله به بررسی مزایای تحصیل در دانشگاه پردیس کیش می پردازیم. این مزایا عبارتند از:

  • اگر شما داوطلب کنکور سراسری باشید و دو بار در کنکور سراسری به صورت روزانه قبول شده باشید و در دانشگاه شرکت نکرده باشید، از کنکور سراسری محروم خواهید شد و دیگر نمی توانید در کنکور سراسری شرکت کنید. ولی این مورد در رابطه با دانشگاه پردیس خودگردان چنین نیست. داوطلبی که در پردیس خودگردان قبول شده باشد، چه در دانشگاه ثبت نام کند و چه ثبت نام نکند، می تواند دوباره در کنکور سراسری شرکت کند و از ثبت نام مجدد در کنکور سراسری محروم نخواهد شد.
  • اگر دانشجویی که در دانشگاه روزانه مشغول به تحصیل است، بخواهد در کنکور سراسری شرکت کند می بایست تا اواخر بهمن ماه از دانشگاه خود انصراف دهد تا بتواند در کنکور سراسری شرکت کند. علاوه بر این انصراف اجباری، حق انتخاب رشته روزانه کنکور سال بعد را نیز ندارد. اما دانشجویان دانشگاه پردیس خودگردان با محدودیت هایی این چنینی مواجه نیستند و می توانند بدون انصراف از دانشگاه در حال تحصیل خود، در کنکور شرکت کرده و شانس خود را امتحان کنند. در این حالت می توانند پس از قبولی در رشته مورد نظر خود، از دانشگاه انصراف دهند.

اخبار مرتبط با پزشکی پردیس کیش

  • زهرا حسین زاده، رییس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی جزیره کیش، اظهار داشت: دانشجویانی که از ابتدا تا کنون در دانشگاه های جزیره کیش پذیرفته شده اند متعلق به بیش از ۱۰ ملیت دنیا از جمله هند، عراق، پاکستان، نیجریه، غنا، سیرالئون، بحرین، لبنان، افغانستان، اندونزی و سوریه هستند که در رشته های مختلف پزشکی، مهندسی، معماری و آی آتی در حال تحصیل هستند. وی اضافه کرد: هم اکنون عمده این دانشجویان با فراوانی ۲۰۰ نفر در رشته های پزشکی در پردیس کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستند و بقیه در پردیس های کیش دانشگاه تهران، صنعتی شریف و جامع علمی کاردبردی تحصیلات خود را دامه می دهند.
  • علی خضریان،سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، با تاکید بر اهمیت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی براساس قانون، گفت: کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در راستای وظیفه قانونی خود، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی و دندانپزشکی را تا اطمینان از حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد کرد.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی نحوه و شرایط ثبت نام پزشکی پردیس کیش پرداختیم. همانطور که مطالعه کردید امکان ثبت نام بدون آزمون چزشکی در دانشگاه پردیس خود گردان وجود ندارد و تنها در یک شرایط که آن دریافت انتقالی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت است، این امکان وجود دارد. با مطالعه دقیق این مقاله می توانید نحوه دقیق دریافت این انتقالی و جزدیات آن را مطالعه نمایید. علاوه بر آن شرایط ثبت نام در این دانشگاه ها نیز گفته شد. داوطلبان گرامی می توانند پس از مطالعه دقیق این مقاله، در صورتی که با اشکال و یا سوالی مواجه شدند، با کارشناسان مجرب ایران تحصیل تماس بگیرند و جویای پاسخ آن سوال باشند. علاوه بر تماس، همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله کلیک کنید.

منبع: ثبت نام پزشکی پردیس کیش

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 86

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2868
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 9
  • بازدید امروز : 794
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3618
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 4414
  • بازدید ماه : 17137
  • بازدید سال : 44161
  • بازدید کلی : 4264970
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی