loading...

مشاوره تحصيلي آسا

مركز مشاوره تحصيلي تلفني و حضوري

بازدید : 621
11 زمان : 1399:2

بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره

رشته راهنمايي و مشاوره از جمله رشته هاي پرطرفدار مي باشد كه بسيار مورد استقبال دانش آموزان و داوطلبان كنكور انساني قرار كرفته ايت. در اين مقاله از سايت ايران تحصيل قصد داريم تا به موضوع بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره بپردازيم و شما را با اين شته آشنا نماييم تا بهتر بتوانيد با اين رشته آشنا شويد. قزعا يكي از عوامل مهم براي كليه افرادي كه مايلند در اين رشته پذيرفته شوند، موضوع وضعيت بازار كار رشته مشاوره مي باشد .

گاهي اوقات انتظاراي كه داوطلبان و يا علاقه مندان به رشته مشاوره دارند، ممكن است با حقيقت رشته مورد نظر كاملا متفاوت باشد. به عنوان مثال بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره براي تمامي داوطلبان به اين صورت نخواهد بود كه همه آنها پس از پذيرش بتوانند به بهترين بازار كار دست يابند در واقع اين رشته مسيري را دارد كه با ظي كردن آن مي توانيد به وفقيت و يا به آنچه در آرزوي تحقق آن هستيد دست يابيد.

جهت اطلاع دقيق از بازار كار رشته مشاوره و راهنمايي – روانشناسي و … – مشاوره انتخاب رشته بر اساس بازار كار و اطلاع از رشته هاي بدون كنكور دانشگاه هاي آزاد – سراسري – علمي كاربردي و غيرانتفاعي با شماره هاي مركز تماس بگيريد

9099072952 تماس از سراسر كشور – 9092305587 تماس از استان تهران

تماس از طريق تلفن ثابت بدون گرفتن كد و پاسخگويي همه روزه از ساعات 8 صبح الي 12 شب

حداقل رتبه لازم براي قبولي در رشته مشاوره چند است ؟

كدام يك از دانشگاه هاي داراي رشته مشاوره از اساتيد بهتري برخوردار مي باشند؟

حداقل درصد لازم براي قبولي در رشته مشاوره در دانشگاه هاي تراز اول كشور جند است؟

آيا رشته مشاوره در تمامي دانشگاه ها وجود دارد؟

آيا رشته مشاوره در دانشگاه هاي بدون كنكور پذيرش دارند؟

بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره در ايران

در انتخاب هر رشته اي يك از مهم ترين عواملي كه داوطلبان ممكن است به آن فكر كنند، به موضوع بازار كار رشته مورد نظر باز گردد. خوشبختانه دانشگاه هاي داراي رشته مشاوره به نسبت ساير دانشگاه ها داراي تعداد كمتري مي باشند و به همين دليل تعداد فارغ التحصيلان رشته مشاوره در دانشكاه هاي دولتي به نسبت ساير دنشگاه ها كمتر مي باشد.

منظور شما از بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره در چه مقطعي مي باشد؟ آيا منظور شما از بازار كار آينده همان مقطع كارشناسي است؟ كه اگر اينظور باشد بايد بگوييم كه مي توانيد در مراكز مشاوره در صورت دارا بودن برخي از شرايط مشغول به كار شويد. كه البته تحقق اين امر با توجه به دارا بئدن برخي از شرايط و گذشت سال هاي زيادامكان پذير مي باشد و بنابراين نبايد اينگونه تصور نماييد كه پس از فارغ التحصيلي بتوانيد به راحتي پس از فارغ التحصيلي در اين رشته مشغول به كار شويد.

اگر فارغ التحصيل مقطع كارشناسي ارشد رشته مشاوره باشيد، با توجه به گرايشتان مي توانيم در اين مورد اظهار نظر نماييم. اما به ظور كلي مي توان گفت كه بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره به نسبت ساير رشته هاي علوم انساني از از شرايط مطلوب تري برخوردار مي باشد. در ادامه براي آشنايي شما داوطلبانو علاقه مندان به اين رشته اطلاعات مفيد تري را ارائه خواهيم نمود.

استخدام ليسانس مشاوره و راهنمايي

يكي از محاسني كه براي فارغ التحيلان رشته مشاوره وجود دارد اين است كه مي توانند پس از فارغ التحصيلي در استخدامي هاي مختلفي كه توسط ارگان ها و يا سازمان هاي دولتي منتشر مي شود، شركت نمايند. به همين دليل در اين زمينه هيپ گونه محدوديتي وچود نخواهد داشت. در سال هاياخير مطابق با اطلاعيه هايي كه در ازموزش و پرورش براي رشته هاي مشاوره و آموزگاري منتشر مي شود، تعداد زيادي از فارغ التحصيلان اين رشته توانسته اند مشغول به كار شوند.

نوع ديگري از استخدام ليسانس مشاوره و راهنمايي در مراكز مشاوره تحصيلي مي باشد. مشاوران تحصيلي در مراكز مشاوره تحصيلي مي توانند در صورت فراخواني كه وجود خواهد داشت، به استخدام در آيند. برخي از مراكز مشاوره نيز در صورت دارا بودن برخي از شرايطي همچون مدرك درماني هاي مختلف خواهند توانست مضغول به كرا شوند.

مراكز بهزيستي و همچنين مراكز قوه قضائيه نيز در سل هاي اخير نسبت به تستخدام فارغ االتحصيلان اين رشته اقدام مي نمايند. نته مهمي كه لازم است بدان توجه نماييد اين است كه استخدام در تمامي ارگان ها به صورت دو مرحله اي خواهد بود. بدين معنا مه ابتدا با استفاد از آزمون اطلاعات شما را محك مي زنند و پس از آن در طي انجام مصاحبه اي از شما به صورت دقيق اطلاعات را مورد سنجش قرار مي دهند.

چارت درسي رشته راهنمايي و مشاوره

چارت دروس عمومي رشته راهنمايي و مشاوره

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

دو درس ازدروس مباني نظري اسلام

4

ادبيات فارسي

3

يك درس از دروس اخلاق اسلامي

2

زبان عمومي

3

يك درس از دروس انقلاب اسلامي

2

تربيت بدني 1

1

يك درس ازدروس تاريخ وتمدن اسلامي

2

تربيت بدني 2

1

يك درس از دروس آشنايي با منابع اسلامي

2

جمع

20

دروس پايه و اصلي رشته كارشناسي مشاوره

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

رياضيات پايه

2

آمار توصيفي

2

آمار استنباطي

2

اصول فلسفه آموزش و پرورش

3

آموزش و پرورش ابتدايي، راهنمايي، متوسطه

3

سنجش و اندازه گيري در علوم تربيتي و روان شناسي

2

روش تحقيق در علوم تربيتي و روان شناسي

2

روشها و فنون تدريس

3

مقدمات مديريت آموزشي

2

توليد و كاربرد مواد آموزشي

2

مباني جامعه شناسي

3

جامعه شناسي آموزش و پرورش

2

انسان از ديدگاه اسلام

2

فيزيولوژي انسان

2

خانواده در اسلام و ايران

3

روان شناسي عمومي

3

روان شناسي از ديدگاه دانشكندان اسلامي

2

روان شناسي رشد 1و2

4

روان شناسي اجتماعي

2

روان شناسي تربيتي

3

روان شناسي يادگيري

2

روان شناسي شخصيت

3

روان شناسي و آموزش و پرورش افراد استثنايي

2

آسيب شناسي رواني 1و2

4

اختلالات يادگيري

2

بهداشت رواني

2

مسائل نوجوانان و جوانان

2

آسيب شناسي اجتماعي

2

مباني راهنمايي و مشاوره

3

جمع

76

روشها و فنون راهنمايي و مشاوره

2

دروس تخصصي رشته مشاوره و راهنمايي

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

راهنمايي و مشاوره تحصيلي

2

راهنمايي و مشاوره شغلي

3

كاربرد آزمونهاي هوش، استعداد و رغبت در مشاوره

2

كاربرد آزمونهاي تشخيص و شخصيت در مشاوره

2

نظريه هاي مشاوره و روان درماني

3

راهنمايي و مشاوره گروهي

3

مشاوره خانواده

3

مددكاري اجتماعي

3

روشهاي تغيير و اصلاح رفتار

2

متون زبان تخصصي

3

پروژه تحقيقاتي

3

تمرين عملي راهنمايي و مشاوره 1

2

تمرين عملي راهنمايي و مشاوره 2

2

جمع

33

دروس اختياري رشته كارشناسي راهنمايي و مشاوره

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

بازي درماني

2

تغييرات اجتماعي

2

خانواده نابسامان و عوامل آن

2

مقدمات روان پزشكي

2

سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران

2

سازماندهي و اداره خدمات راهنمايي و مشاوره

2

مباني كامپيوتر

2

برنامه نويسي كامپيوتر

2

روان شناسي هنر و تبليغات

2

جامعه شناسي ارتباطات

2

روشهاي تحليل سياسي

2

هنر و خوشنويسي

2

بهداشت عمومي و كمكهاي اوليه

2

منطق

2

تاريخچه هنر و هنر اسلامي

2

آشنايي با دفاع مقدس

2

بازار كار رشته مشاوره و راهنمايي در مقطع كارشناسي ارشد

همانطور كه ذكر كرديم وضعيت بازار كار رشته مشاوره در مقطع كارشناسي ارشد به نسبت ساير رشته ها بسيار شرايط بهتري خواهد داشت. همانطور كه ذمي دايندف گرايش هاي مختلف رشته راهنمايي و مشاوره شامل : مشاوره تحصيلي، مشاوره خانواده و ازدواج ، مشاوره توانبخشي ، مشاوره شغلي ، راهنايي و مشاوره مي باشد. كه رتبه و همچنين تراز لازم براي پذيرش در هر يك از اين رشته ها متفاوت با ديگري مي باشد.

بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره در مقطع كارشناسي ارشد به دليل اينكه بسيار به صورت كلي و عمومي مي باشد و همچنين تخصصص خاصي را شامل نمي باشد، نمي تواند همانند ساير رشته ها و گرايش هاي تخصصي اين رشته از مزيت هاي لازم برخوردار باشد. اما در برخي از موراد وضعيت بازار كار رشته مشاوره در همين شته مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد و شايد همين مورد موجب شود كه در ساير رشته ها اين امكان جود نداشته باشد.

| وضعيت بازار كار رشته مشاوره شغلي در صورتي كه بتوانيد در مراكز مربوطه مشغول به كار شويد مي تواند مفيد باشد. اما حقيقت اين است كه در ايارن براي اين رشته ارزش و اهميت خاصي قائل نمي شوند و به همين دليل نمي توان گفت كه اين رشته بسيار خوب باشد.

بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره گرايش توانبخشي را مي توان به دو صورت تقسيم نمود. نمونه اي از آن است كه در صورتي كه بتوانيد در مراكز بهزيستي مشغول به كرا شويد حقوقي معادل با ساير كرامرندان را خواهيد داشت. اما در صورتي كه بتوانيد خودتان در اين رشته پيشرفت نماييد و اطلاعات خود را بالا بريد، مي توانيد مراجعين زيادي را داشته باشيد كه راه كارهاي جديدي براي انان جهت ايجاد مشكلات توانبخشييان ارائه نماييد.

نوع سوم بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره كه مربوط به مشاوره خانواده مي باشد، در رشته هايي است كه بايد بگ.ييم بهترين و همچنين پرطرفدارترين اين رشته همين رشته مشاوره خانواده مي باشد. كه به همين دليل در دانشگاه هاي كمي ارائه مي شود و همچنين اين رشته نيازمند كسب رتبه و تراز بالاتري نسبت به ساير رشته ها مي باشد. در سال هاي اخير به اين رشته بسيار بها داده شده است و همچنين علاقه مندان به اين رشته بسيار زياد شده است.

نوع ديگري از گرايش راهنمايي و مشاوره ، مربوط به رشته مشاوره تحصيلي مي باشد. همانطور كه از نام اين رشته پيداشت مي توان حدس زد كه در كجا مي توانيد مشغول به كرا شويد. با توجه به تب كنكور و بالا رفتن اين تب براي داوطلبان تجربي در سال هاي اخير ، مي توان گفت بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره بسيار عالي مي باشد.

وضعيت بازار كار رشته مشاوره و راهنمايي

وضعيت بازار كار رشته مشاوره را به دو دسته و به صورت مي توانيم مورد ارزيابي قرار دهيم. نوعي از اين ارزيابي مربوط به سال هاي جاري يم باشد كه همانطور كه در اين مقاله با موضوع بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره ارائه گرديد، از بازار كار بسيار خوبي برخوردار مي باشد و در صورتي كه مايل هستيد تا به استخدام ارگان هاي دولتي در اينده در آييد، مي توانيد به راحتي به اين استخدام مشغول شويد.

مبحث دومي كه در رابطه با وضعيت بازار كار رشته مشاوره ميباشد اين است كه شما با اينتخاب اين رشته از آينده شغلي خوبي برخوردار خواهيد شد. زيرا گرايش هايي كه نسبت به استفاده از خدمات مشاوره در عموم مردم قابل مشاهده و قابل لمس مي بادف مي توان گفت اين رشته از حمله رشته هايي است كه از آينده اي اميدوار كننده و مناسب برخوردار خواهد بود و به همين دليل با خبال راحت مي توانيد اين رشته را انتخاب نماييد.

پنانپه هنوز هم سوالي در اين رابطه داريد و يا اينه مايل هستيذ اطلاعات بيشتري را در زمينه وضعيت بازار كار رشته مشاوره به دست آوريد، مي توانيد با استفاده از برقاري ارتباط با شمارين و متخصصين ايران تحصيل به چاسخ مناسبي براي اين سوالات دست يابيد. براي اطلاع دقيق از بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره كافي ايت با شماره هاي مندرج در سايت تماس حاصل نماييد.

سوالات متداول با بازار كار مشاوره و راهنمايي

آيا مي توان با ليسانس رشته راهنمايي و مشاوره كلينيك مسقل داشت؟

با توجه به اينكه مجوز تاسيس كليكنيك هاي درماني با توجه به پروانه هايي كه از سوي سازمان نظام مشاوره ايجاد مي شود ، به همين دليل تاسيس كلينيك هاي درماني پس از اخذ پروانه واجازه از سوي نظام مشاوره امكان پذير خواهد بود. يكي از مجوزهايي كه اين سازمان ارائه مي دهداين است كه اين پروانه به فارغ التحصيلان مارشناسي به دليل عدم اموزش درمان هاي مختلف ارائه نمي گردد. همچنين اخذ اين پروانه پس از انجام مصاحبه هاي علمي صورت خواهد پذيرفت.

پردرآمئدترين گرايش رشته راهنمايي و مشاوره در مقطع كارشناسي ارشد چيست؟

براي ادامه تحصيلف در هر يك از گرايش ابتدا اهداف خود را در نظر بگيريد. و شايداين سوال براي رشته اي همانندرشته مشاوره كه اصل اول آن رعايت اصول اخلاقي مي باشد حرف درست و اصولي نتواند باشد. به همين دليل ما به اين سوال مي توانيم اينگ.نه پاسخ دهيم كه با توجه به اهميت مشاوره ازدواج كه در سال هاي اخير توسط مجلس به تائيد رسيده است. اين موضوع مي تواندموجب شود كه اهميت رشته هايي همچون رشته هاي مشاوره ازدواج و خانواده ار نقش پر رنگ تري برخوردار شود.

مطالب مرتبط :

رشته مشاوره خانواده بدون كنكور

تفاوت رشته مشاوره و روانشناسي

خلاصه مقاله : در اين مقاله قصد داشتيم تا شما را با رشته راهنمايي و مشاوره اشنا كنيم و راهنمايي هاي لازم در رابطه با وضعيت بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره و تحصيل در اين رشته را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. داوطلبين عزيز توجه داشته باشيد كه زمان ثبت نام را از دست ندهيد چرا كه ثبت نام به صورت اينترنتي بوده و در صورت بسته شدن سامانه هر گونه اقدا به صورت حضوري بي پاسخ خواهد ماند .

منبع : بازار كار رشته مشاوره و راهنمايي

بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره

رشته راهنمايي و مشاوره از جمله رشته هاي پرطرفدار مي باشد كه بسيار مورد استقبال دانش آموزان و داوطلبان كنكور انساني قرار كرفته ايت. در اين مقاله از سايت ايران تحصيل قصد داريم تا به موضوع بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره بپردازيم و شما را با اين شته آشنا نماييم تا بهتر بتوانيد با اين رشته آشنا شويد. قزعا يكي از عوامل مهم براي كليه افرادي كه مايلند در اين رشته پذيرفته شوند، موضوع وضعيت بازار كار رشته مشاوره مي باشد .

گاهي اوقات انتظاراي كه داوطلبان و يا علاقه مندان به رشته مشاوره دارند، ممكن است با حقيقت رشته مورد نظر كاملا متفاوت باشد. به عنوان مثال بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره براي تمامي داوطلبان به اين صورت نخواهد بود كه همه آنها پس از پذيرش بتوانند به بهترين بازار كار دست يابند در واقع اين رشته مسيري را دارد كه با ظي كردن آن مي توانيد به وفقيت و يا به آنچه در آرزوي تحقق آن هستيد دست يابيد.

جهت اطلاع دقيق از بازار كار رشته مشاوره و راهنمايي – روانشناسي و … – مشاوره انتخاب رشته بر اساس بازار كار و اطلاع از رشته هاي بدون كنكور دانشگاه هاي آزاد – سراسري – علمي كاربردي و غيرانتفاعي با شماره هاي مركز تماس بگيريد

9099072952 تماس از سراسر كشور – 9092305587 تماس از استان تهران

تماس از طريق تلفن ثابت بدون گرفتن كد و پاسخگويي همه روزه از ساعات 8 صبح الي 12 شب

حداقل رتبه لازم براي قبولي در رشته مشاوره چند است ؟

كدام يك از دانشگاه هاي داراي رشته مشاوره از اساتيد بهتري برخوردار مي باشند؟

حداقل درصد لازم براي قبولي در رشته مشاوره در دانشگاه هاي تراز اول كشور جند است؟

آيا رشته مشاوره در تمامي دانشگاه ها وجود دارد؟

آيا رشته مشاوره در دانشگاه هاي بدون كنكور پذيرش دارند؟

بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره در ايران

در انتخاب هر رشته اي يك از مهم ترين عواملي كه داوطلبان ممكن است به آن فكر كنند، به موضوع بازار كار رشته مورد نظر باز گردد. خوشبختانه دانشگاه هاي داراي رشته مشاوره به نسبت ساير دانشگاه ها داراي تعداد كمتري مي باشند و به همين دليل تعداد فارغ التحصيلان رشته مشاوره در دانشكاه هاي دولتي به نسبت ساير دنشگاه ها كمتر مي باشد.

منظور شما از بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره در چه مقطعي مي باشد؟ آيا منظور شما از بازار كار آينده همان مقطع كارشناسي است؟ كه اگر اينظور باشد بايد بگوييم كه مي توانيد در مراكز مشاوره در صورت دارا بودن برخي از شرايط مشغول به كار شويد. كه البته تحقق اين امر با توجه به دارا بئدن برخي از شرايط و گذشت سال هاي زيادامكان پذير مي باشد و بنابراين نبايد اينگونه تصور نماييد كه پس از فارغ التحصيلي بتوانيد به راحتي پس از فارغ التحصيلي در اين رشته مشغول به كار شويد.

اگر فارغ التحصيل مقطع كارشناسي ارشد رشته مشاوره باشيد، با توجه به گرايشتان مي توانيم در اين مورد اظهار نظر نماييم. اما به ظور كلي مي توان گفت كه بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره به نسبت ساير رشته هاي علوم انساني از از شرايط مطلوب تري برخوردار مي باشد. در ادامه براي آشنايي شما داوطلبانو علاقه مندان به اين رشته اطلاعات مفيد تري را ارائه خواهيم نمود.

استخدام ليسانس مشاوره و راهنمايي

يكي از محاسني كه براي فارغ التحيلان رشته مشاوره وجود دارد اين است كه مي توانند پس از فارغ التحصيلي در استخدامي هاي مختلفي كه توسط ارگان ها و يا سازمان هاي دولتي منتشر مي شود، شركت نمايند. به همين دليل در اين زمينه هيپ گونه محدوديتي وچود نخواهد داشت. در سال هاياخير مطابق با اطلاعيه هايي كه در ازموزش و پرورش براي رشته هاي مشاوره و آموزگاري منتشر مي شود، تعداد زيادي از فارغ التحصيلان اين رشته توانسته اند مشغول به كار شوند.

نوع ديگري از استخدام ليسانس مشاوره و راهنمايي در مراكز مشاوره تحصيلي مي باشد. مشاوران تحصيلي در مراكز مشاوره تحصيلي مي توانند در صورت فراخواني كه وجود خواهد داشت، به استخدام در آيند. برخي از مراكز مشاوره نيز در صورت دارا بودن برخي از شرايطي همچون مدرك درماني هاي مختلف خواهند توانست مضغول به كرا شوند.

مراكز بهزيستي و همچنين مراكز قوه قضائيه نيز در سل هاي اخير نسبت به تستخدام فارغ االتحصيلان اين رشته اقدام مي نمايند. نته مهمي كه لازم است بدان توجه نماييد اين است كه استخدام در تمامي ارگان ها به صورت دو مرحله اي خواهد بود. بدين معنا مه ابتدا با استفاد از آزمون اطلاعات شما را محك مي زنند و پس از آن در طي انجام مصاحبه اي از شما به صورت دقيق اطلاعات را مورد سنجش قرار مي دهند.

چارت درسي رشته راهنمايي و مشاوره

چارت دروس عمومي رشته راهنمايي و مشاوره

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

دو درس ازدروس مباني نظري اسلام

4

ادبيات فارسي

3

يك درس از دروس اخلاق اسلامي

2

زبان عمومي

3

يك درس از دروس انقلاب اسلامي

2

تربيت بدني 1

1

يك درس ازدروس تاريخ وتمدن اسلامي

2

تربيت بدني 2

1

يك درس از دروس آشنايي با منابع اسلامي

2

جمع

20

دروس پايه و اصلي رشته كارشناسي مشاوره

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

رياضيات پايه

2

آمار توصيفي

2

آمار استنباطي

2

اصول فلسفه آموزش و پرورش

3

آموزش و پرورش ابتدايي، راهنمايي، متوسطه

3

سنجش و اندازه گيري در علوم تربيتي و روان شناسي

2

روش تحقيق در علوم تربيتي و روان شناسي

2

روشها و فنون تدريس

3

مقدمات مديريت آموزشي

2

توليد و كاربرد مواد آموزشي

2

مباني جامعه شناسي

3

جامعه شناسي آموزش و پرورش

2

انسان از ديدگاه اسلام

2

فيزيولوژي انسان

2

خانواده در اسلام و ايران

3

روان شناسي عمومي

3

روان شناسي از ديدگاه دانشكندان اسلامي

2

روان شناسي رشد 1و2

4

روان شناسي اجتماعي

2

روان شناسي تربيتي

3

روان شناسي يادگيري

2

روان شناسي شخصيت

3

روان شناسي و آموزش و پرورش افراد استثنايي

2

آسيب شناسي رواني 1و2

4

اختلالات يادگيري

2

بهداشت رواني

2

مسائل نوجوانان و جوانان

2

آسيب شناسي اجتماعي

2

مباني راهنمايي و مشاوره

3

جمع

76

روشها و فنون راهنمايي و مشاوره

2

دروس تخصصي رشته مشاوره و راهنمايي

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

راهنمايي و مشاوره تحصيلي

2

راهنمايي و مشاوره شغلي

3

كاربرد آزمونهاي هوش، استعداد و رغبت در مشاوره

2

كاربرد آزمونهاي تشخيص و شخصيت در مشاوره

2

نظريه هاي مشاوره و روان درماني

3

راهنمايي و مشاوره گروهي

3

مشاوره خانواده

3

مددكاري اجتماعي

3

روشهاي تغيير و اصلاح رفتار

2

متون زبان تخصصي

3

پروژه تحقيقاتي

3

تمرين عملي راهنمايي و مشاوره 1

2

تمرين عملي راهنمايي و مشاوره 2

2

جمع

33

دروس اختياري رشته كارشناسي راهنمايي و مشاوره

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

بازي درماني

2

تغييرات اجتماعي

2

خانواده نابسامان و عوامل آن

2

مقدمات روان پزشكي

2

سازمان و قوانين آموزش و پرورش ايران

2

سازماندهي و اداره خدمات راهنمايي و مشاوره

2

مباني كامپيوتر

2

برنامه نويسي كامپيوتر

2

روان شناسي هنر و تبليغات

2

جامعه شناسي ارتباطات

2

روشهاي تحليل سياسي

2

هنر و خوشنويسي

2

بهداشت عمومي و كمكهاي اوليه

2

منطق

2

تاريخچه هنر و هنر اسلامي

2

آشنايي با دفاع مقدس

2

بازار كار رشته مشاوره و راهنمايي در مقطع كارشناسي ارشد

همانطور كه ذكر كرديم وضعيت بازار كار رشته مشاوره در مقطع كارشناسي ارشد به نسبت ساير رشته ها بسيار شرايط بهتري خواهد داشت. همانطور كه ذمي دايندف گرايش هاي مختلف رشته راهنمايي و مشاوره شامل : مشاوره تحصيلي، مشاوره خانواده و ازدواج ، مشاوره توانبخشي ، مشاوره شغلي ، راهنايي و مشاوره مي باشد. كه رتبه و همچنين تراز لازم براي پذيرش در هر يك از اين رشته ها متفاوت با ديگري مي باشد.

بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره در مقطع كارشناسي ارشد به دليل اينكه بسيار به صورت كلي و عمومي مي باشد و همچنين تخصصص خاصي را شامل نمي باشد، نمي تواند همانند ساير رشته ها و گرايش هاي تخصصي اين رشته از مزيت هاي لازم برخوردار باشد. اما در برخي از موراد وضعيت بازار كار رشته مشاوره در همين شته مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد و شايد همين مورد موجب شود كه در ساير رشته ها اين امكان جود نداشته باشد.

| وضعيت بازار كار رشته مشاوره شغلي در صورتي كه بتوانيد در مراكز مربوطه مشغول به كار شويد مي تواند مفيد باشد. اما حقيقت اين است كه در ايارن براي اين رشته ارزش و اهميت خاصي قائل نمي شوند و به همين دليل نمي توان گفت كه اين رشته بسيار خوب باشد.

بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره گرايش توانبخشي را مي توان به دو صورت تقسيم نمود. نمونه اي از آن است كه در صورتي كه بتوانيد در مراكز بهزيستي مشغول به كرا شويد حقوقي معادل با ساير كرامرندان را خواهيد داشت. اما در صورتي كه بتوانيد خودتان در اين رشته پيشرفت نماييد و اطلاعات خود را بالا بريد، مي توانيد مراجعين زيادي را داشته باشيد كه راه كارهاي جديدي براي انان جهت ايجاد مشكلات توانبخشييان ارائه نماييد.

نوع سوم بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره كه مربوط به مشاوره خانواده مي باشد، در رشته هايي است كه بايد بگ.ييم بهترين و همچنين پرطرفدارترين اين رشته همين رشته مشاوره خانواده مي باشد. كه به همين دليل در دانشگاه هاي كمي ارائه مي شود و همچنين اين رشته نيازمند كسب رتبه و تراز بالاتري نسبت به ساير رشته ها مي باشد. در سال هاي اخير به اين رشته بسيار بها داده شده است و همچنين علاقه مندان به اين رشته بسيار زياد شده است.

نوع ديگري از گرايش راهنمايي و مشاوره ، مربوط به رشته مشاوره تحصيلي مي باشد. همانطور كه از نام اين رشته پيداشت مي توان حدس زد كه در كجا مي توانيد مشغول به كرا شويد. با توجه به تب كنكور و بالا رفتن اين تب براي داوطلبان تجربي در سال هاي اخير ، مي توان گفت بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره بسيار عالي مي باشد.

وضعيت بازار كار رشته مشاوره و راهنمايي

وضعيت بازار كار رشته مشاوره را به دو دسته و به صورت مي توانيم مورد ارزيابي قرار دهيم. نوعي از اين ارزيابي مربوط به سال هاي جاري يم باشد كه همانطور كه در اين مقاله با موضوع بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره ارائه گرديد، از بازار كار بسيار خوبي برخوردار مي باشد و در صورتي كه مايل هستيد تا به استخدام ارگان هاي دولتي در اينده در آييد، مي توانيد به راحتي به اين استخدام مشغول شويد.

مبحث دومي كه در رابطه با وضعيت بازار كار رشته مشاوره ميباشد اين است كه شما با اينتخاب اين رشته از آينده شغلي خوبي برخوردار خواهيد شد. زيرا گرايش هايي كه نسبت به استفاده از خدمات مشاوره در عموم مردم قابل مشاهده و قابل لمس مي بادف مي توان گفت اين رشته از حمله رشته هايي است كه از آينده اي اميدوار كننده و مناسب برخوردار خواهد بود و به همين دليل با خبال راحت مي توانيد اين رشته را انتخاب نماييد.

پنانپه هنوز هم سوالي در اين رابطه داريد و يا اينه مايل هستيذ اطلاعات بيشتري را در زمينه وضعيت بازار كار رشته مشاوره به دست آوريد، مي توانيد با استفاده از برقاري ارتباط با شمارين و متخصصين ايران تحصيل به چاسخ مناسبي براي اين سوالات دست يابيد. براي اطلاع دقيق از بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره كافي ايت با شماره هاي مندرج در سايت تماس حاصل نماييد.

سوالات متداول با بازار كار مشاوره و راهنمايي

آيا مي توان با ليسانس رشته راهنمايي و مشاوره كلينيك مسقل داشت؟

با توجه به اينكه مجوز تاسيس كليكنيك هاي درماني با توجه به پروانه هايي كه از سوي سازمان نظام مشاوره ايجاد مي شود ، به همين دليل تاسيس كلينيك هاي درماني پس از اخذ پروانه واجازه از سوي نظام مشاوره امكان پذير خواهد بود. يكي از مجوزهايي كه اين سازمان ارائه مي دهداين است كه اين پروانه به فارغ التحصيلان مارشناسي به دليل عدم اموزش درمان هاي مختلف ارائه نمي گردد. همچنين اخذ اين پروانه پس از انجام مصاحبه هاي علمي صورت خواهد پذيرفت.

پردرآمئدترين گرايش رشته راهنمايي و مشاوره در مقطع كارشناسي ارشد چيست؟

براي ادامه تحصيلف در هر يك از گرايش ابتدا اهداف خود را در نظر بگيريد. و شايداين سوال براي رشته اي همانندرشته مشاوره كه اصل اول آن رعايت اصول اخلاقي مي باشد حرف درست و اصولي نتواند باشد. به همين دليل ما به اين سوال مي توانيم اينگ.نه پاسخ دهيم كه با توجه به اهميت مشاوره ازدواج كه در سال هاي اخير توسط مجلس به تائيد رسيده است. اين موضوع مي تواندموجب شود كه اهميت رشته هايي همچون رشته هاي مشاوره ازدواج و خانواده ار نقش پر رنگ تري برخوردار شود.

مطالب مرتبط :

رشته مشاوره خانواده بدون كنكور

تفاوت رشته مشاوره و روانشناسي

خلاصه مقاله : در اين مقاله قصد داشتيم تا شما را با رشته راهنمايي و مشاوره اشنا كنيم و راهنمايي هاي لازم در رابطه با وضعيت بازار كار رشته راهنمايي و مشاوره و تحصيل در اين رشته را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. داوطلبين عزيز توجه داشته باشيد كه زمان ثبت نام را از دست ندهيد چرا كه ثبت نام به صورت اينترنتي بوده و در صورت بسته شدن سامانه هر گونه اقدا به صورت حضوري بي پاسخ خواهد ماند .

منبع : بازار كار رشته مشاوره و راهنمايي

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 86

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2868
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 9
  • بازدید امروز : 1621
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1568
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1622
  • بازدید ماه : 14345
  • بازدید سال : 41369
  • بازدید کلی : 4262178
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی