loading...

مشاوره تحصيلي آسا

مركز مشاوره تحصيلي تلفني و حضوري

بازدید : 678
11 زمان : 1399:2

تغييرات ثبت نام آزمون دكتري 99

ثبت نام آزمون دكتري دانشگاه آزاد و سراسري 99

سال گذشته ثبت نام تمامي داوطلبان در تاريخ 9/6 آغاز گرديد. امسال ممكن است زمان ثبت نام با كمي تغيير شروع شود. داوطلباني كه قصد شركت در آزمون دكتري 99 را دارند شش روز مهلت ثبت نام دارند؛ توجه داشته باشيد كه زمان ثبت نام را از دست ندهيد چرا كه امكان تمديد مجدد وجود نخواهد داشت. تمامي داوطلبان شركت كننده در ثبت نام تنها امكان انتخاب يك رشته ي امتحاني را خواهيد داشت. بنابراين در وارد نمودن كد رشته امتحاني دقت لازم را داشته باشيد. اين كد رشته همان كد رشته اي است كه با مقطع كارشناسي ارشد شما منطبق مي باشد.

نحوه ثبت نام آزمون دكتري

داوطلبان در زمان تعيين شده لازم است به نشاني سازمان سنجش و آموزش كشور و سامانه مورد نظر مراجعه نمايند. پس از مراجعه به سامانه مذكور دفترچه راهنماي ثبت نام را دانلود نموده و به مطالعه دقيق آن بپردازند.

توصيه مي نماييم كه مدارك لازم براي ثبت نام را قبل از ورود به سامانه به صورت دقيق تهيه نماييد. جهت ثبت نام آزمون دكتري سراسري و آزاد لازم است هزينه و مبلغ 60 هزار تومان را به صورت الكترونيكي و با استفاده از كارت هاي عضو شبكه شتاب به حساب سازمان سنجش و آموزش كشور واريز نماييد.

لازم به ذكر است جهت دريافت پيامك هاي ناشي از ثبت نام و … لازم است هزينه را به عنوان هزينه دريافت پيامك واريز نماييد و همچنين علاقه مندي خود را براي واريز اين مبلغ به هنگام ثبت نام اعلام نماييد.

مدارك لازم براي ثبت نام آزمون دكتري

تمامي مدارك لازم براي ثبت نام دكتري داوطلبان بايد به صورت فايل اسكن شده و در اندازه و حجم مورد نظر باشد. همچنين به صورت دقيق و واضح بارگذاري شوند.

يكي از موارد مورد نياز براي داوطلبان عكس شخصي وي مي باشد. تصوير داوطلب بايد با حجم و اندازه تعيين شده باشد. همچنين به صورت تمام رخ و فاقد مهر و منگنه و … باشد. همچنين تمامي حاشيه هاي زائد عكس بايد گرفته شود.

نكته مهم : مطابق با اطلاعيه سازمان سنجش در رابطه با مشكلات به وجود آمده در رابطه با تصوير داوطلبان به هنگام ثبت نام آزمون دكتري متقاضيان حتما بايد از نرم افزار ها و همچنين عنوان لازم جهت ويرايش عكس استفاده نمايند. براي اطلاع از اين مورد مي توانيد با مشاوران ما تماس حاصل نماييد.

براي ثبت نام آزمون دكتري 98 مطالعه دقيق دفترچه راهنماي ثبت نام به همراه شرايط آن لازم و ضروري مي باشد.

شرايط ثبت نام آزمون دكتري 99

  1. متقاضياني مي توانند براي ثبت نام آزمون دكتري اقدام نمايند كه دانشجوي سال آخر مقطع كارشناسي ارشد باشند. همچنين مدرك آنان بايد معتبر و مورد تائيد وزارت علوم و تحقيقات باشد.
  2. تشكيل كلاس ها در هر يك از رشته هاي مقطع دكتري به صورت تمام وقت مي باشد. لذا هر يك از داوطلباني كه در هر ارگان و يا… مشغول به كار مي باشند، لازم است هماهنگي هاي لازم را جهت حضور در كلاس ها داشته باشند.
  3. انتخاب رشته امتحاني تنها بر اساس جداول و كد رشته هاي موجود در دفترچه ثبت نام امكان پذير است. همچنين اين رشته بايد مرتبط با رشته كارشناسي ارشد آنان باشد.
  4. مطابق با مصوبه هاي موجود شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، از حمله شرايط ثبت نام آزمون دكتري دارندگان مدرك معادل ضمن خدمت فرهنگيان كه مدرك خود را در سال هاي 77 الي 81 اخذ نموده اند مي توانند به دوره هاي مورد نظر راه يابند.
  5. آن دسته از دانشجواني كه شاغل به تحصيل مي باشند در صورتي كه انصراف خود را ارائه ننمايند امكان ثبت نام آزمون دكتري مجدد را نخواهند داشت.
  6. داوطلباني كه در دانشجوي ترم آخر و سال آخر مي باشند، در صورتي كه تا پايان شهريور ماه فارغ التحصيلان شوند، مي توانند براي ثبت نام اقدام نمايند. اين مورد براي داوطلبان كارشناسي ارشد و دكتري عمومي ضروري مي باشد.
  7. از نظر معدلي نيز داوطلبان در صورتي مي توانند اقدام نمايند كه معدل آنان كمتر از 14 نباشد . لازم به ذكر است كه ارائه كارنامه در زمان مقرر و ثبت نام حضوري لازم است كارنامه خود را ارئه نمايند.

شرايط نظام وظيفه ثبت نام دكتري

داوطلبان و متقاضيان ورود به مقطع دكتري آقا كه از نظر نظام وظيفه تكليف آنان مشخص نشده است، در صورت دارا بودن شرايط زير مي توانند براي ثبت نام اقدام نمايند.

  • متقاضيان بايد داراي كارت پايان خدمت هوشمند باشند. در صورت عدم تعويض كارت خود لازم است حتما در اولين فرصت كارت هوشمند خود را دريافت نمايند.
  • در صورتي كه خدمت وظيفه را به انجام نرسانده ايد، كارت معافيت خدمت سربازي خود را ارائه نماييد.
  • آن دسته از داوطلباني كه فارغ التحصيل مقطع كارشناسي ارشد و يا دكتري عمومي مي باشند و برگه اعزام به خدمت را دريافت نموده اند اما قبل از تاريخ اعزام به خدمت در دانشگاه پذيرفته شده اند، مي توانند براي ثبت نام حضوري اقدام نمايند.
  • داوطلباني كه فارغ التحصيل در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري عمومي شده اند و مطابق با سنوات تعيين شده مي توانند در آزمون دكتري ثبت نام نمايند، و بيش از يكسال از فراغت تحصيل آنان نگذشته است و همچنين وارد دوره غيبت نشده باشند.
  • كاركنان پايور شاغل كه در نيروهاي مسلح در صورتي كه گواهي اشتغال به خدمت را ارائه نمايند و همچنين سازمان مربوطه براي ادامه تحصيل موافقت خود را اعلام نموده باشد مي توانند براي ثبت نام اقدام نمايند.
  • آن دسته از داوطلباني كه حداقل شش ماه در جبهه و يا بسيج شركت نموده اند و همچنين عضو فعال بسيج مي باشند، با مراجعه به سازمان بسيج مستضعفين و يا وزارت جهاد كشاورزي مي توانند نسبت به تكميل اطلاعات خود اقدام نمايند.
  • داوطلباني كه داراي سهميه رزمندگان و يا سازمان بسيج مي باشند، لازم است با مراجعه به سازمان هاي ذيربط جهت دريافت كد 12 رقمي اقدام نمايند. وارد نمودن اين كد به هنگام تكميل فرم ثبت نام ضروري مي باشد.
  • با توجه به اينكه كد 12 رقمي مربوط به واجدين شرايط و همچنين افراد داراي سهميه متفاوت مي باشند، به همين منظور لازم است كد رهگيري جديد را وارد نمايند.
  • آن دسته از داوطلباني كه عضو نيروهاي بسيج عادي و يا فعال مي باشند مشمول طرح استفاده از سهميه هاي مربوط به رزمندگان نمي باشند.
  • متقاضياني كه داراي سهميه رزمندگان آجا مي باشند براي دريافت كد رهگيري 12 رقمي لازم است به سامانه مربوطه مراجعه نمايند. دريافت اين كد تنها از طريق سامانه مربوطه امكان پذير است.

سهميه هاي ثبت نام آزمون دكتري

كليه داوطلبان و همچنين متقاضيان مي توانند براي دريافت هر يك از كدهاي مربوطه و يا دريافت راهنمايي هاي لازم براي اخذ اين كدها با شماره هاي 9099072952 (سراسر كشور ) 9092305587 ( استان تهران) پاسخگويي از 8 صبح الي 1 شب حتي ايام تعطيل . تماس حاصل نمايند.

نحوه پذيرش آزمون دكتري 99

پس از ثبت نام آزمون دكتري ، هر يك از داوطلبان لازم است در آزمون دكتري شركت نمايند. در زمان اعلام نتايج كنكور پس از انتشار كارنامه مورد نظر مي توانند از نمرات خام ، تراز ، نمره كل و… آگاه شوند و همچنين از وضعيت انتخاب رشته خود اطمنيان يابند.

لازم به ذكر است كه رتبه تعيين شده داوطلبان با توجه به احتساب معدل ، سهميه و … مي باشد. بنابراين اين رتبه، رتبه نهايي شما خواهد بود كه بر اساس آن در مرحله بعدي مي توانيد اقدام به انتخاب رشته نماييد.

قبل از اعلام نتايج نهايي آزمون داوطلبان در صورتي كه رتبه و شرايط لازم را براي دانشگاه مربوطه و مورد نظر خود داشته باشند لازم است در مصاحبه دكتري شركت نمايند. در صورتي كه بتوانند در مصاحبه نمره لازم و كافي را دريافت نمايند مي توانند پذيرش خود را نهايي نمايند.

پس از شركت در مصاحبه و تطبيق رتبه و همچنين تراز داوطلبان در شهريور ماه كارنامه مورد نظر ارائه خواهد گرديد و در صورت پذيرش نهايي مي توانيد در دانشگاه مورد نظر ثبت نام نماييد. بديهي است در صورت عدم شركت در مصاحبه ، پذيرش شما ملغي خواهد شد.

نحوه پذيرش دكتري استعداد درخشان

برخلاف مقطع كارشناسي ارشد كه شما براي ثبت نام در استعداد درخشان نيازمند كسب معدل در بين ورودي هاي خود مي باشيد، در مقطع دكتري در صورتي كه داراي معدل بالاي 17 كارشناسي ارشد باشيد و همچنين معدل شما در دوره كارشناسي بالاي 16 باشد، امكان ثبت نام در فراخوان دانشگاه ها را خواهيد داشت.

يكي از شروط تعيين شده براي داوطلبان استعداد درخشان مقطع دكتري اين است كه حتما دفاع پايان نامه خود را انجام داده باشند و همچنين مقاله مربوط به پايان نامه را به چاپ رسانده باشند. (شرايط مذكور مربوط به دانشگاه هاي سراسري مي باشد).

با توجه به اينكه فراخوان هر يك از دانشگاه ها نيازمند ثبت نام و همچنين ارسال رزومه دارد، لذا پس از ارسال مدارك خود و همچنين شركت در مصاحبه دكتري مورد نظر ، در صورتي كه رزومه شما كافي باشد، مي توانيد در دانشگاه مورد نظر پذيرفته شويد.

يكي از سوالات متداول داوطلبان در رابطه با نحوه قبولي در مصاحبه و همچنين چگونگي پاسخ به سوالات آن مي باشد. توصيه مي نماييم قبل از شركت در مصاحبه مذكور ابتدا با مشاورين ما ارتباط برقرار نماييد.

نكات مهم ثبت نام آزمون دكتري

چنانچه جهت انجام ثبت نام آزمون دكتري به مراكز كافي نت ها مراجعه مي نماييد، توصيه مي كنيم كه تمامي مراحل ثبت نام را شخصا خود به صورت جداگانه چك كنيد زيرا ممكن است در است اشتباهاتي صورت گيرد.

با توجه به توضيحات كامل و كافي كه در دفترچه راهنماي ثبت نام و دفترچه انتخاب رشته دكتري سراسري ذكر شده است، در صورت بروز هر گونه اشتباه در وارد نمودن اطلاعات هر يك از داوطلبان و تخلف در آن مسئوليت آن متوجه شخص داوطلب مي باشد و همچنين برابر قوانين و مقررات با داوطلب خاصي برخورد خواهد شد.

ثبت نام شما زماني به اتمام رسيده است و در سامانه سنجش و آموزش كشور به ثبت رسيده است كه شما پرونده 6 رقمي و همچنين كد پيگيري 16 رقمي را دريافت نموده باشيد. حتما پس از پايان ثبت نام فرم مورد نظر را تكميل نماييد.

ويرايش ثبت نام آزمون دكتري

داوطلباني كه در اين سامانه ثبت نام نموده اند و در حال حاضر مشغول به تحصيل مي باشند، لازم است در زمان قرار داده شده جهت ويرايش اطلاعات ثبت نامي خود نسبت به ويرايش اطلاعات موجود اقدام نمايند.

با توجه به تاثير معدل بر رتبه و تراز داوطلبان قبل از شركت در آزمون مهلت خواهيد داشت تا نسبت به ويرايش اطلاعات خود اقدام نماييد. بنابراين تصحيح اطلاعات شما بايد قبل از دريافت كارت ورود به جلسه صورت پذيرد.

لازم به ذكر است كه فرم مربوط به ثبت نام آزمون دكتري را داوطلبان بايد در يك نسخه نزد خود نگاه دارند و در نسخه دوم نيز به حوزه معاونت آموزشي محل فارغ التحصيلي خود ارائه نمايند. پرونده داوطلب بايد در دانشگاه محل تحصيل او موجود باشد.

من فارغ التحصيل رشته روانشناسي هستم و مايل به ثبت نام آزمون دكتري زبان و ادبيات انگليسي مي باشم آيا مي توانم شركت نمايم؟

همانطور كه ذكر گرديد تنها رشته هاي مرتبط مجاز به ثبت نام مي باشند كه در اين مورد رشته هاي زبان و ادبيات انگليسي، مترجمي زبان انگليسي، آموزش زبان انگليسي، زبان شناسي همگاني ثبت نام را خواهند داشت.

آيا براي پذيرفته شدن در تمامي دانشگاه ها نيازمند مدرك تافل و آيلتس مي باشيم؟

جهت پذيرفته شدن در دانشگاه هاي آزاد مي توانيد مدرك ept داشته باشيد . همچنين دو طول دوران دانشجويي نيز مي توانيد اين مدرك را اخذ نماييد.

طول دوره تحصيلي براي مقطع دكتري چند سال است؟

حداكثر زمان مورد نظر براي تحصيل در مقطع دكتري 6 سال مي باشد كه اين زمان براي دكتري تخصصي مي باشد.

آيا اتباع خارجي مجاز به ثبت نام آزمون دكتري مي باشند؟

بله مطابق با شرايط تعيين شده براي ثبت نام در صورت دارا بودن تمامي مصوبات امكان ثبت نام را خواهند داشت.

خلاصه مقاله : اين مقاله كه شامل ثبت نام آزمون دكتري دانشگاه آزاد و سراسري 99 ، نحوه ثبت نام آزمون دكتري ، مدارك لازم براي ثت نام ، شرايط ثبت نام آزمون دكتري ، سهميه هاي ثبت نام آزمون دكتري ، ويرايش هاي آزمون دكتري و تمامي اطلاعات مربوط به آزمون دكتري 99 است كه شما داوطلبين گرامي ميتواند با مطالعه اين مقاله به سوالات ذهن خود پاسخ دهيد.

منبع : آزمون دكتري 99

تغييرات ثبت نام آزمون دكتري 99

ثبت نام آزمون دكتري دانشگاه آزاد و سراسري 99

سال گذشته ثبت نام تمامي داوطلبان در تاريخ 9/6 آغاز گرديد. امسال ممكن است زمان ثبت نام با كمي تغيير شروع شود. داوطلباني كه قصد شركت در آزمون دكتري 99 را دارند شش روز مهلت ثبت نام دارند؛ توجه داشته باشيد كه زمان ثبت نام را از دست ندهيد چرا كه امكان تمديد مجدد وجود نخواهد داشت. تمامي داوطلبان شركت كننده در ثبت نام تنها امكان انتخاب يك رشته ي امتحاني را خواهيد داشت. بنابراين در وارد نمودن كد رشته امتحاني دقت لازم را داشته باشيد. اين كد رشته همان كد رشته اي است كه با مقطع كارشناسي ارشد شما منطبق مي باشد.

نحوه ثبت نام آزمون دكتري

داوطلبان در زمان تعيين شده لازم است به نشاني سازمان سنجش و آموزش كشور و سامانه مورد نظر مراجعه نمايند. پس از مراجعه به سامانه مذكور دفترچه راهنماي ثبت نام را دانلود نموده و به مطالعه دقيق آن بپردازند.

توصيه مي نماييم كه مدارك لازم براي ثبت نام را قبل از ورود به سامانه به صورت دقيق تهيه نماييد. جهت ثبت نام آزمون دكتري سراسري و آزاد لازم است هزينه و مبلغ 60 هزار تومان را به صورت الكترونيكي و با استفاده از كارت هاي عضو شبكه شتاب به حساب سازمان سنجش و آموزش كشور واريز نماييد.

لازم به ذكر است جهت دريافت پيامك هاي ناشي از ثبت نام و … لازم است هزينه را به عنوان هزينه دريافت پيامك واريز نماييد و همچنين علاقه مندي خود را براي واريز اين مبلغ به هنگام ثبت نام اعلام نماييد.

مدارك لازم براي ثبت نام آزمون دكتري

تمامي مدارك لازم براي ثبت نام دكتري داوطلبان بايد به صورت فايل اسكن شده و در اندازه و حجم مورد نظر باشد. همچنين به صورت دقيق و واضح بارگذاري شوند.

يكي از موارد مورد نياز براي داوطلبان عكس شخصي وي مي باشد. تصوير داوطلب بايد با حجم و اندازه تعيين شده باشد. همچنين به صورت تمام رخ و فاقد مهر و منگنه و … باشد. همچنين تمامي حاشيه هاي زائد عكس بايد گرفته شود.

نكته مهم : مطابق با اطلاعيه سازمان سنجش در رابطه با مشكلات به وجود آمده در رابطه با تصوير داوطلبان به هنگام ثبت نام آزمون دكتري متقاضيان حتما بايد از نرم افزار ها و همچنين عنوان لازم جهت ويرايش عكس استفاده نمايند. براي اطلاع از اين مورد مي توانيد با مشاوران ما تماس حاصل نماييد.

براي ثبت نام آزمون دكتري 98 مطالعه دقيق دفترچه راهنماي ثبت نام به همراه شرايط آن لازم و ضروري مي باشد.

شرايط ثبت نام آزمون دكتري 99

  1. متقاضياني مي توانند براي ثبت نام آزمون دكتري اقدام نمايند كه دانشجوي سال آخر مقطع كارشناسي ارشد باشند. همچنين مدرك آنان بايد معتبر و مورد تائيد وزارت علوم و تحقيقات باشد.
  2. تشكيل كلاس ها در هر يك از رشته هاي مقطع دكتري به صورت تمام وقت مي باشد. لذا هر يك از داوطلباني كه در هر ارگان و يا… مشغول به كار مي باشند، لازم است هماهنگي هاي لازم را جهت حضور در كلاس ها داشته باشند.
  3. انتخاب رشته امتحاني تنها بر اساس جداول و كد رشته هاي موجود در دفترچه ثبت نام امكان پذير است. همچنين اين رشته بايد مرتبط با رشته كارشناسي ارشد آنان باشد.
  4. مطابق با مصوبه هاي موجود شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، از حمله شرايط ثبت نام آزمون دكتري دارندگان مدرك معادل ضمن خدمت فرهنگيان كه مدرك خود را در سال هاي 77 الي 81 اخذ نموده اند مي توانند به دوره هاي مورد نظر راه يابند.
  5. آن دسته از دانشجواني كه شاغل به تحصيل مي باشند در صورتي كه انصراف خود را ارائه ننمايند امكان ثبت نام آزمون دكتري مجدد را نخواهند داشت.
  6. داوطلباني كه در دانشجوي ترم آخر و سال آخر مي باشند، در صورتي كه تا پايان شهريور ماه فارغ التحصيلان شوند، مي توانند براي ثبت نام اقدام نمايند. اين مورد براي داوطلبان كارشناسي ارشد و دكتري عمومي ضروري مي باشد.
  7. از نظر معدلي نيز داوطلبان در صورتي مي توانند اقدام نمايند كه معدل آنان كمتر از 14 نباشد . لازم به ذكر است كه ارائه كارنامه در زمان مقرر و ثبت نام حضوري لازم است كارنامه خود را ارئه نمايند.

شرايط نظام وظيفه ثبت نام دكتري

داوطلبان و متقاضيان ورود به مقطع دكتري آقا كه از نظر نظام وظيفه تكليف آنان مشخص نشده است، در صورت دارا بودن شرايط زير مي توانند براي ثبت نام اقدام نمايند.

  • متقاضيان بايد داراي كارت پايان خدمت هوشمند باشند. در صورت عدم تعويض كارت خود لازم است حتما در اولين فرصت كارت هوشمند خود را دريافت نمايند.
  • در صورتي كه خدمت وظيفه را به انجام نرسانده ايد، كارت معافيت خدمت سربازي خود را ارائه نماييد.
  • آن دسته از داوطلباني كه فارغ التحصيل مقطع كارشناسي ارشد و يا دكتري عمومي مي باشند و برگه اعزام به خدمت را دريافت نموده اند اما قبل از تاريخ اعزام به خدمت در دانشگاه پذيرفته شده اند، مي توانند براي ثبت نام حضوري اقدام نمايند.
  • داوطلباني كه فارغ التحصيل در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري عمومي شده اند و مطابق با سنوات تعيين شده مي توانند در آزمون دكتري ثبت نام نمايند، و بيش از يكسال از فراغت تحصيل آنان نگذشته است و همچنين وارد دوره غيبت نشده باشند.
  • كاركنان پايور شاغل كه در نيروهاي مسلح در صورتي كه گواهي اشتغال به خدمت را ارائه نمايند و همچنين سازمان مربوطه براي ادامه تحصيل موافقت خود را اعلام نموده باشد مي توانند براي ثبت نام اقدام نمايند.
  • آن دسته از داوطلباني كه حداقل شش ماه در جبهه و يا بسيج شركت نموده اند و همچنين عضو فعال بسيج مي باشند، با مراجعه به سازمان بسيج مستضعفين و يا وزارت جهاد كشاورزي مي توانند نسبت به تكميل اطلاعات خود اقدام نمايند.
  • داوطلباني كه داراي سهميه رزمندگان و يا سازمان بسيج مي باشند، لازم است با مراجعه به سازمان هاي ذيربط جهت دريافت كد 12 رقمي اقدام نمايند. وارد نمودن اين كد به هنگام تكميل فرم ثبت نام ضروري مي باشد.
  • با توجه به اينكه كد 12 رقمي مربوط به واجدين شرايط و همچنين افراد داراي سهميه متفاوت مي باشند، به همين منظور لازم است كد رهگيري جديد را وارد نمايند.
  • آن دسته از داوطلباني كه عضو نيروهاي بسيج عادي و يا فعال مي باشند مشمول طرح استفاده از سهميه هاي مربوط به رزمندگان نمي باشند.
  • متقاضياني كه داراي سهميه رزمندگان آجا مي باشند براي دريافت كد رهگيري 12 رقمي لازم است به سامانه مربوطه مراجعه نمايند. دريافت اين كد تنها از طريق سامانه مربوطه امكان پذير است.

سهميه هاي ثبت نام آزمون دكتري

كليه داوطلبان و همچنين متقاضيان مي توانند براي دريافت هر يك از كدهاي مربوطه و يا دريافت راهنمايي هاي لازم براي اخذ اين كدها با شماره هاي 9099072952 (سراسر كشور ) 9092305587 ( استان تهران) پاسخگويي از 8 صبح الي 1 شب حتي ايام تعطيل . تماس حاصل نمايند.

نحوه پذيرش آزمون دكتري 99

پس از ثبت نام آزمون دكتري ، هر يك از داوطلبان لازم است در آزمون دكتري شركت نمايند. در زمان اعلام نتايج كنكور پس از انتشار كارنامه مورد نظر مي توانند از نمرات خام ، تراز ، نمره كل و… آگاه شوند و همچنين از وضعيت انتخاب رشته خود اطمنيان يابند.

لازم به ذكر است كه رتبه تعيين شده داوطلبان با توجه به احتساب معدل ، سهميه و … مي باشد. بنابراين اين رتبه، رتبه نهايي شما خواهد بود كه بر اساس آن در مرحله بعدي مي توانيد اقدام به انتخاب رشته نماييد.

قبل از اعلام نتايج نهايي آزمون داوطلبان در صورتي كه رتبه و شرايط لازم را براي دانشگاه مربوطه و مورد نظر خود داشته باشند لازم است در مصاحبه دكتري شركت نمايند. در صورتي كه بتوانند در مصاحبه نمره لازم و كافي را دريافت نمايند مي توانند پذيرش خود را نهايي نمايند.

پس از شركت در مصاحبه و تطبيق رتبه و همچنين تراز داوطلبان در شهريور ماه كارنامه مورد نظر ارائه خواهد گرديد و در صورت پذيرش نهايي مي توانيد در دانشگاه مورد نظر ثبت نام نماييد. بديهي است در صورت عدم شركت در مصاحبه ، پذيرش شما ملغي خواهد شد.

نحوه پذيرش دكتري استعداد درخشان

برخلاف مقطع كارشناسي ارشد كه شما براي ثبت نام در استعداد درخشان نيازمند كسب معدل در بين ورودي هاي خود مي باشيد، در مقطع دكتري در صورتي كه داراي معدل بالاي 17 كارشناسي ارشد باشيد و همچنين معدل شما در دوره كارشناسي بالاي 16 باشد، امكان ثبت نام در فراخوان دانشگاه ها را خواهيد داشت.

يكي از شروط تعيين شده براي داوطلبان استعداد درخشان مقطع دكتري اين است كه حتما دفاع پايان نامه خود را انجام داده باشند و همچنين مقاله مربوط به پايان نامه را به چاپ رسانده باشند. (شرايط مذكور مربوط به دانشگاه هاي سراسري مي باشد).

با توجه به اينكه فراخوان هر يك از دانشگاه ها نيازمند ثبت نام و همچنين ارسال رزومه دارد، لذا پس از ارسال مدارك خود و همچنين شركت در مصاحبه دكتري مورد نظر ، در صورتي كه رزومه شما كافي باشد، مي توانيد در دانشگاه مورد نظر پذيرفته شويد.

يكي از سوالات متداول داوطلبان در رابطه با نحوه قبولي در مصاحبه و همچنين چگونگي پاسخ به سوالات آن مي باشد. توصيه مي نماييم قبل از شركت در مصاحبه مذكور ابتدا با مشاورين ما ارتباط برقرار نماييد.

نكات مهم ثبت نام آزمون دكتري

چنانچه جهت انجام ثبت نام آزمون دكتري به مراكز كافي نت ها مراجعه مي نماييد، توصيه مي كنيم كه تمامي مراحل ثبت نام را شخصا خود به صورت جداگانه چك كنيد زيرا ممكن است در است اشتباهاتي صورت گيرد.

با توجه به توضيحات كامل و كافي كه در دفترچه راهنماي ثبت نام و دفترچه انتخاب رشته دكتري سراسري ذكر شده است، در صورت بروز هر گونه اشتباه در وارد نمودن اطلاعات هر يك از داوطلبان و تخلف در آن مسئوليت آن متوجه شخص داوطلب مي باشد و همچنين برابر قوانين و مقررات با داوطلب خاصي برخورد خواهد شد.

ثبت نام شما زماني به اتمام رسيده است و در سامانه سنجش و آموزش كشور به ثبت رسيده است كه شما پرونده 6 رقمي و همچنين كد پيگيري 16 رقمي را دريافت نموده باشيد. حتما پس از پايان ثبت نام فرم مورد نظر را تكميل نماييد.

ويرايش ثبت نام آزمون دكتري

داوطلباني كه در اين سامانه ثبت نام نموده اند و در حال حاضر مشغول به تحصيل مي باشند، لازم است در زمان قرار داده شده جهت ويرايش اطلاعات ثبت نامي خود نسبت به ويرايش اطلاعات موجود اقدام نمايند.

با توجه به تاثير معدل بر رتبه و تراز داوطلبان قبل از شركت در آزمون مهلت خواهيد داشت تا نسبت به ويرايش اطلاعات خود اقدام نماييد. بنابراين تصحيح اطلاعات شما بايد قبل از دريافت كارت ورود به جلسه صورت پذيرد.

لازم به ذكر است كه فرم مربوط به ثبت نام آزمون دكتري را داوطلبان بايد در يك نسخه نزد خود نگاه دارند و در نسخه دوم نيز به حوزه معاونت آموزشي محل فارغ التحصيلي خود ارائه نمايند. پرونده داوطلب بايد در دانشگاه محل تحصيل او موجود باشد.

من فارغ التحصيل رشته روانشناسي هستم و مايل به ثبت نام آزمون دكتري زبان و ادبيات انگليسي مي باشم آيا مي توانم شركت نمايم؟

همانطور كه ذكر گرديد تنها رشته هاي مرتبط مجاز به ثبت نام مي باشند كه در اين مورد رشته هاي زبان و ادبيات انگليسي، مترجمي زبان انگليسي، آموزش زبان انگليسي، زبان شناسي همگاني ثبت نام را خواهند داشت.

آيا براي پذيرفته شدن در تمامي دانشگاه ها نيازمند مدرك تافل و آيلتس مي باشيم؟

جهت پذيرفته شدن در دانشگاه هاي آزاد مي توانيد مدرك ept داشته باشيد . همچنين دو طول دوران دانشجويي نيز مي توانيد اين مدرك را اخذ نماييد.

طول دوره تحصيلي براي مقطع دكتري چند سال است؟

حداكثر زمان مورد نظر براي تحصيل در مقطع دكتري 6 سال مي باشد كه اين زمان براي دكتري تخصصي مي باشد.

آيا اتباع خارجي مجاز به ثبت نام آزمون دكتري مي باشند؟

بله مطابق با شرايط تعيين شده براي ثبت نام در صورت دارا بودن تمامي مصوبات امكان ثبت نام را خواهند داشت.

خلاصه مقاله : اين مقاله كه شامل ثبت نام آزمون دكتري دانشگاه آزاد و سراسري 99 ، نحوه ثبت نام آزمون دكتري ، مدارك لازم براي ثت نام ، شرايط ثبت نام آزمون دكتري ، سهميه هاي ثبت نام آزمون دكتري ، ويرايش هاي آزمون دكتري و تمامي اطلاعات مربوط به آزمون دكتري 99 است كه شما داوطلبين گرامي ميتواند با مطالعه اين مقاله به سوالات ذهن خود پاسخ دهيد.

منبع : آزمون دكتري 99

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 86

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2868
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 9
  • بازدید امروز : 3270
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1568
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 3271
  • بازدید ماه : 15994
  • بازدید سال : 43018
  • بازدید کلی : 4263827
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی