loading...

مشاوره تحصيلي آسا

مركز مشاوره تحصيلي تلفني و حضوري

بازدید : 713
11 زمان : 1399:2

ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99

ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور براي برخي از رشته هاي با آزمون و بدون آزمون دانشگاه هاي سراسري امكان پذير مي باشد. يكي از شرايط تكميل طرفيت دانشگاه سراسري اين است كه شما در صورت قبولي در اين مرحله امكان تحصيل در رشته پذيرفته شده قبلي را نخواهيد داشت. در صورتي كه براي ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور سراسري و آزاد شركت نموده ايد، اين مقاله را از دست ندهيد.

جهت ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99 اطلاع از زمان تكميل ظرفيت كنكور سراسري ، اطلاع از شرايط تكميل طرفيت دانشگاه آزاد ، دريافت راهنمايي در رابطه با دفترچه تكميل ظرفيت سراسري و آزاد از سراسر كشور با شماره هاي زير تماس حاصل نماييد.

9099072952 – تماس از سراسر كشور

9092305587 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن كد پاسخگويي همه روزه از 8 صبح الي 12 شب

نحوه ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99

پيرو اطلاعيه سازمان سنجش، ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99 پس از اعلام نتايج انتخاب رشته كنكور سراسري در مهرماه 99 آغاز مي‌گردد. متقاضيان مي توانند با مراجعه به سامانه سنجش و آموزش كشور و همچنين سايت دانشگاه آزاد پس از وارد نمودن شماره پرونده و شماره داوطلبي كنكور 99 اقدام به ثبت نام نمايند.

پس از انتشار دفترچه ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور سراسري و آزاد مي توانيد از رشته هاي موجود براي انتخاب رشته آگاه شويد. لازم به ذكر است كه تعداد انتخاب رشته هاي تكميل ظرفيت با محدوديت رو به رو است.

متقاضيان شركت در تكميل ظرفيت كنكور 99 مي توانند از طريق سامانه ايران تحصيل جهت انتخاب رشته با شماره‌هاي 9099072952 و در صورت شلوغي خطوط، با شماره 9092305587 ( استان تهران) جهت ثبت نام تماس حاصل نمايند.

نحوه پذيرش در ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور سراسري 99

با توجه به اينكه تعداد رشته هاي موجود در تكميل ظرفيت كنكور سراسري محدود مي باشد، لذا لازم است كه براي انتخاب رشته، از تمامي نكات و نحوه پذيرش در هر يك از رشته ها آگاهي داشته باشيد تا بتوانيد در رشته هاي مورد علاقه خود پذيرفته شويد.

تقسيم بندي بر اساس ظرفيت هر يك از مناطق بومي و همچنين سهميه هاي هر يك از داوطلبان مي باشد. بنابراين ظرفيت و همچنين نوع سهميه در اين انتخاب رشته مي تواند در پذيرش و يا عدم پذيرش شما موثر باشد.

رتبه داوطلب در هر يك از زيرگروه ها بر اساس اولويت انتخابي شما خواهد بود و به همين دليل در انتخاب رشته كنكور خود و وارد نمودن هر يك از رشته ها دقت لازم را داشته باشيد. در ادامه در رابطه با نحوه تقسيم بندي و همچنين نوع پذيرش مطالبي را براي شما ارائه خواهيم نمود.

نحوه تقسيم رشته ها بر اساس كشوري و بومي

نحوه تقسيم رشته ها بر اساس كشوري و بومي

نحوه پذيرش براي هر يك از دانشگاه ها به دو صورت بومي و كشوري مي باشد. رتبه كشوري منحصر به رشته هايي است كه تنها در يك دانشگاه وجود دارند و به همين دليل براي پذيرش آنان از تمامي داوطلباني كه در سطح كشور ثبت نام نموده اند پذيرش صورت مي پذيرد.

رشته هاي بومي در واقع بر اساس ميزان پراكندگي آنان تقسيم مي شوند. به عنوان مثال، شامل سه نوع رشته هاي استاني، ناحيه اي و قطبي را مي باشند، كه تعريف آن ها به شرح زير مي باشد.

رشته هاي استاني : رشته هايي كه در اغلب دانشگاه هاي استان هاي كشور وجود دارد، همانند رشته هاي حسابداري و …

رشته هاي ناحيه اي : رشته هايي كه در بيشتر استان ها داير نمي باشد اما در برخي از استان هاي همجوار، اين رشته ها وجود دارد و داوطلبان بر اساس همين موضوع مي توانند ثبت نام نمايند.

رشته هاي قطبي : در واقع اين رشته ها شامل رشته هايي مي باشند كه در بيشتر ناحيه ها وجود ندارند اما در چند ناحيه اي كه كنار هم مي باشند يك قطب را تشكيل مي دهند.

ناحيه 1

ﺍﻟﺒﺮﺯ، ﺗﻬﺮﺍﻥ، ﺯﻧﺠﺎﻥ، ﺳﻤﻨﺎﻥ، ﻗﺰﻭﻳﻦ، ﻗﻢ ﻭ ﻣﺮﻛﺰﻱ.

تاحيه 2

ﺁﺫﺭﺑﺎﻳﺠﺎﻥ ﺷﺮﻗﻲ، ﺁﺫﺭﺑﺎﻳﺠﺎ ﻥ ﻏﺮﺑﻲ ﻭ ﺍﺭﺩﺑﻴﻞ.

ناحيه 3

ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ، ﭼﻬﺎﺭﻣﺤﺎﻝ ﻭ ﺑﺨﺘﻴﺎﺭﻱ ﻭ ﻳﺰﺩ.

ناحيه 4

(ﺳﻴﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﻛﺮﻣﺎﻥ.

ناحيه 5

ﺑﻮﺷﻬﺮ، ﻓﺎﺭ ﺱ، ﻛﻬﮕﻴﻠﻮﻳﻪ ﻭ ﺑﻮﻳﺮﺍﺣﻤﺪ ﻭ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ.

ناحيه 6

ﻛﺮﺩﺳﺘﺎﻥ، ﻛﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ ﻭ ﻫﻤﺪﺍﻥ.

ناحيه 7

(ﺍﻳﻼﻡ، ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ.

ناحيه 8

(ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺭﺿﻮﻱ، ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺷﻤﺎﻟﻲ ﻭ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺟﻨﻮﺑﻲ.

ناحيه 9

ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ، ﮔﻴﻼﻥ ﻭ ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻥ.

نحوه محاسبه پذيرش رشته هاي كشوري

ظرفيت هر يك از رشته هاي كشوري پس از اختصاص سهميه هاي مربوط به خانوده هاي محترم ايثارگران و محاسبه نسبت شركت كنندگان در هر يك از سهميه هاي موجود به تمامي شركت كنندگان تعيين مي شود.

ميزان تاثير سوابق تحصيلي در ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99

آن دسته از داوطلبان نظام جديد 3-3-6 كه امتحانات دوازدهم آنان نهايي مي باشد، مشمول طرح سوابق تحصيلي خواهند بود و به همين دليل ميزان تاثير سوابق تحصيلي آنان به ميزان 30 درصد مي باشد.

براي داوطلبان نظام قديم كه ديپلم خود را قبل از سال 84 دريافت نموده اند نيز مشمول طرح تاثير سوابق تحصيلي مي باشند. ميزان تاثير سوابق تحصيلي براي اين دسته از داوطلبان 25 درصد مي باشد و اين ميزان در معدل كل آنان موثر خواهد بود.

فارغ التحصيلان رشته هاي نظري كه مدرك خود را در دوره پيش دانشگاهي در سال هاي تحصيلي 91 – 90 به بعد دريافت نموده اند در صورتي كه يك يا چند درس از آنان به صورت نهايي بوده است، مشمول طرح سوابق تحصيلي مي باشند اما ميزان تاثير اين سوابق براي آنان 5 درصد خواهد بود.

ضوابط و قوانين ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور سراسري 99

آن دسته از داوطلباني كه در حال حاضر دانشجو مي باشند، در صورتي كه در هر يك از رشته هاي تكميل ظرفيت پذيرفته شوند، پذيرش جديد در واقع پذيرش نهايي آنها خواهد بود. به همين دليل به هيچ عنوان امكان ادامه تحصيل در رشته فعلي را نخواهند داشت.

در صورتي كه اين داوطلبان در رشته هاي با آزمون دانشگاه هاي سراسري پذيرفته شوند و يا در تكميل ظرفيت در هر يك از دانشگاه هاي پيام نور و همچنين غير انتفاعي پذيرفته شده باشند، مي توانند در رشته جديد ثبت نام نمايند و براي ادامه تحصيل دچار محدوديت نخواهند بود.

براي آن دسته از متفاضياني كه در شهريور ماه در هيچ يك از رشته ها پذيرفته نشده اند، در صورت پذيرفته شدن در هر يك از رشته هاي دانشگاه هاي سراسري و عدم ثبت نام در دانشگاه ، امكان ثبت نام كنكور 99 را نخواهند داشت.

شرايط ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور سراسري در دانشگاه هاي مختلف

شرايط تحصيل پذيرفته شدگان تكميل ظرفيت در دانشگاه هاي مختلف

تحصيل در رشته هاي دانشگاه هاي روزانه به صورت رايگان خواهد بود. رايگان بودن تحصيل در اين دانشگاه ها بدين معناست كه شما نيازي به پرداخت شهريه براي اخذ از واحدهاي دانشگاهي نخواهيد داشت، و صرفا هزينه هاي استفاده از امكانات رفاهي بر عهده دانشجويان مي باشد.

در واقع رشته هاي دانشگاه هاي روزانه و شبانه هيچ گونه تفاوتي از نظر زمان تشكيل كلاس ها نخواهند داشت . تنها تفاوتي كه براي دانشجويان شبانه وجود دارد عدم رايگان بودن تحصيل و همچنين عدم تعلق خوابگاه هاي دولتي به پذيرفته شدگان مي باشد.

نكته : امكان ادامه تحصيل براي پذيرفته شدگان دوره هاي شبانه به روزانه وجود نخواهد داشت به همين دليل قبل از انتخاب رشته بهتر است اين مورد را مد نظر داشته باشيد.

شرايط تحصيل در دانشگاه پيام نور

داوطلباني كه قصد استفاده از معافيت تحصيلدارند حداكثر زمان مورد نياز براي تحصيل در مقطع كارداني 5 سال و براي ساير داوطلبان حدودا 10 سال مي باشد. برخلاف دانشگاه هاي دوره روزانه ، شركت در كلاس هاي پيام نور اختياري است.

ميزان شهريه پيام نور دريافتي پذيرفته شدگان رشته هاي با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پيام نور كم تر از دانشگاه هاي شبانه و همچنين دانشگاه آزاد مي باشد. دروس عملي در دانشگاه پيام نور به صورت حضوري و به طور معمول در پايان هفته تشكيل مي شود پس اگر قصد ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور در دانشگاه پيام نور را داريد اين نكات را مد نطر داشته باشيد.

شرايط تحصيل در رشته هاي پرديس و فرهنگيان

يكي از شرايطي كه دانشگاه هاي شهيد رجايي و همچنين فرهنگيان را از ساير دانشگاه ها متمايز مي نمايد، اين است كه اين داوطلبان مي توانند پس از فارغ التحصيلي در دانشگاه به راحتي به استخدام آموزش و پرورش درآيند.

براي پذيرفته شدگان پسر اين دانشگاه معافيت از سربازي منظور خواهد شد. همچنين داوطلباني كه قبل از پذيرش در دانشگاه خدمت سربازي خود را به پايان رسانده اند زمان خدمت سربازي آنان به عنوان سابقه آنان در سال هاي بعدي منظور خواهد شد.

شرايط ادامه تحصيل در دانشگاه غير انتفاعي

داوطلبان پذيرفته شده در ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99 دانشگاه غير انتفاعي در صورتي كه براي هر يك از رشته ها قبول شده باشند، لازم است كه هزينه مربوط به هر يك از واحدهاي دانشگاهي را پرداخت نمايند. همچنين لازم به ذكر است كه اين دانشگاه تعهدي در قبال ارائه خوابگاه به دانشجويان ندارد.

همانند دانشگاه هاي روزانه در دانشگاه هاي غير انتفاعي نيز هر يك از داوطلبان پذيرفته شده در اين دانشگاه ، مي توانند در تمام طول هفته در كلاس هاي اين دانشگاه حضور يابند و ادامه تحصيل دهند. همچنين از نظر شهريه اي نيز وام هاي دانشجويي براي پذيرفته شدگان در نظر گرفته شده است.

شرايط ادامه تحصيل در دانشگاه پرديس خودگردان

تحصيل در دانشگاه پرديس خودگردان در واقع همانند ادامه تحصيل در دانشگاه هاي دولتي مي باشد به همين دليل شما مي توانيد از تمامي امكانات دانشگاه هاي دولتي استفاده نماييد اما نيازمند پرداخت شهريه دانشگاه پرديس خودگردان بيشتري مي باشيد.

با توجه به بين المللي بودن اين دانشگاه ، بسياري از دروس آن ممكن است به زبان انگليسي تدريس شوند و در كل مي توان گفت نقش مهارت شما در زبان انگليسي بسيار با اهميت مي باشد. بهتر است قبل از ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور سراسري در دانشگاه پرديس بين الملل بر روي زبان انگليسي خود و افزايش مهارت كار كنيد.

سوالات متداول در مورد تكميل ظرفيت كنكور 99

براي تغيير دانشگاه بهتره انتقالي بگيريم يا در تكميل ظرفيت انتخاب رشته كنيم؟

با توجه به عدم موافقت و شرايط سخت دانشگاه ها براي موافقت با انتقالي و همچنين متقبل شدن شهريه در دانشگاه هاي مقصد توصيه مي نماييم كه از تكميل ظرفيت استفاده نماييد.

در اين مقاله تلاش نموديم تا در رابطه با ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور ، نحوه ثبت نام ، زمان انتشار دفترچه تكميل ظرفيت ، شرايط پذيرش در انتخاب رشته تكميل ظرفيت مطالب مفيدي را به شما عزيزان ارائه نماييم. جهت دريافت مشاوره و همچنين انتخاب رشته با شماره هاي مندرج در جدول زير تماس حاصل نماييد.

كانال اطلاع رساني تكميل ظرفيت كنكور

من در تكميل ظرفيت دانشگاه هاي فرهنگيان ثبت نام كرده ام چه زماني مي توانم نتيجه را دريافت نمايم؟

در صورتي كه فاصله قبولي ما با پذيرفته شدگان رشته انتخابي كم باشد، چقدر احتمال پذيرش ما در ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور وجود دارد؟

آيا كدهايي كه در كارنامه سبز وجود دارد براي تمامي داوطلبان يكسان مي باشد؟

خلاصه مقاله : در اين مقاله قصد داشتيم تا راهنمايي هاي لازم را در ارتباط با ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99 ارائه دهيم و پاسخگوي سوالات شما عزيزان باشيم. متقاضيان عزيزيزكه قصد ثبت نام دارند توجه داشته باشند كه زمان ثبت نام رااز دست ندهند چرا كه ثبت نام به صورت اينترنتي بوده و در صورت بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوري بي پاسخ خواهد بود .

منبع : ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور

ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99

ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور براي برخي از رشته هاي با آزمون و بدون آزمون دانشگاه هاي سراسري امكان پذير مي باشد. يكي از شرايط تكميل طرفيت دانشگاه سراسري اين است كه شما در صورت قبولي در اين مرحله امكان تحصيل در رشته پذيرفته شده قبلي را نخواهيد داشت. در صورتي كه براي ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور سراسري و آزاد شركت نموده ايد، اين مقاله را از دست ندهيد.

جهت ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99 اطلاع از زمان تكميل ظرفيت كنكور سراسري ، اطلاع از شرايط تكميل طرفيت دانشگاه آزاد ، دريافت راهنمايي در رابطه با دفترچه تكميل ظرفيت سراسري و آزاد از سراسر كشور با شماره هاي زير تماس حاصل نماييد.

9099072952 – تماس از سراسر كشور

9092305587 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن كد پاسخگويي همه روزه از 8 صبح الي 12 شب

نحوه ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99

پيرو اطلاعيه سازمان سنجش، ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99 پس از اعلام نتايج انتخاب رشته كنكور سراسري در مهرماه 99 آغاز مي‌گردد. متقاضيان مي توانند با مراجعه به سامانه سنجش و آموزش كشور و همچنين سايت دانشگاه آزاد پس از وارد نمودن شماره پرونده و شماره داوطلبي كنكور 99 اقدام به ثبت نام نمايند.

پس از انتشار دفترچه ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور سراسري و آزاد مي توانيد از رشته هاي موجود براي انتخاب رشته آگاه شويد. لازم به ذكر است كه تعداد انتخاب رشته هاي تكميل ظرفيت با محدوديت رو به رو است.

متقاضيان شركت در تكميل ظرفيت كنكور 99 مي توانند از طريق سامانه ايران تحصيل جهت انتخاب رشته با شماره‌هاي 9099072952 و در صورت شلوغي خطوط، با شماره 9092305587 ( استان تهران) جهت ثبت نام تماس حاصل نمايند.

نحوه پذيرش در ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور سراسري 99

با توجه به اينكه تعداد رشته هاي موجود در تكميل ظرفيت كنكور سراسري محدود مي باشد، لذا لازم است كه براي انتخاب رشته، از تمامي نكات و نحوه پذيرش در هر يك از رشته ها آگاهي داشته باشيد تا بتوانيد در رشته هاي مورد علاقه خود پذيرفته شويد.

تقسيم بندي بر اساس ظرفيت هر يك از مناطق بومي و همچنين سهميه هاي هر يك از داوطلبان مي باشد. بنابراين ظرفيت و همچنين نوع سهميه در اين انتخاب رشته مي تواند در پذيرش و يا عدم پذيرش شما موثر باشد.

رتبه داوطلب در هر يك از زيرگروه ها بر اساس اولويت انتخابي شما خواهد بود و به همين دليل در انتخاب رشته كنكور خود و وارد نمودن هر يك از رشته ها دقت لازم را داشته باشيد. در ادامه در رابطه با نحوه تقسيم بندي و همچنين نوع پذيرش مطالبي را براي شما ارائه خواهيم نمود.

نحوه تقسيم رشته ها بر اساس كشوري و بومي

نحوه تقسيم رشته ها بر اساس كشوري و بومي

نحوه پذيرش براي هر يك از دانشگاه ها به دو صورت بومي و كشوري مي باشد. رتبه كشوري منحصر به رشته هايي است كه تنها در يك دانشگاه وجود دارند و به همين دليل براي پذيرش آنان از تمامي داوطلباني كه در سطح كشور ثبت نام نموده اند پذيرش صورت مي پذيرد.

رشته هاي بومي در واقع بر اساس ميزان پراكندگي آنان تقسيم مي شوند. به عنوان مثال، شامل سه نوع رشته هاي استاني، ناحيه اي و قطبي را مي باشند، كه تعريف آن ها به شرح زير مي باشد.

رشته هاي استاني : رشته هايي كه در اغلب دانشگاه هاي استان هاي كشور وجود دارد، همانند رشته هاي حسابداري و …

رشته هاي ناحيه اي : رشته هايي كه در بيشتر استان ها داير نمي باشد اما در برخي از استان هاي همجوار، اين رشته ها وجود دارد و داوطلبان بر اساس همين موضوع مي توانند ثبت نام نمايند.

رشته هاي قطبي : در واقع اين رشته ها شامل رشته هايي مي باشند كه در بيشتر ناحيه ها وجود ندارند اما در چند ناحيه اي كه كنار هم مي باشند يك قطب را تشكيل مي دهند.

ناحيه 1

ﺍﻟﺒﺮﺯ، ﺗﻬﺮﺍﻥ، ﺯﻧﺠﺎﻥ، ﺳﻤﻨﺎﻥ، ﻗﺰﻭﻳﻦ، ﻗﻢ ﻭ ﻣﺮﻛﺰﻱ.

تاحيه 2

ﺁﺫﺭﺑﺎﻳﺠﺎﻥ ﺷﺮﻗﻲ، ﺁﺫﺭﺑﺎﻳﺠﺎ ﻥ ﻏﺮﺑﻲ ﻭ ﺍﺭﺩﺑﻴﻞ.

ناحيه 3

ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ، ﭼﻬﺎﺭﻣﺤﺎﻝ ﻭ ﺑﺨﺘﻴﺎﺭﻱ ﻭ ﻳﺰﺩ.

ناحيه 4

(ﺳﻴﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﻛﺮﻣﺎﻥ.

ناحيه 5

ﺑﻮﺷﻬﺮ، ﻓﺎﺭ ﺱ، ﻛﻬﮕﻴﻠﻮﻳﻪ ﻭ ﺑﻮﻳﺮﺍﺣﻤﺪ ﻭ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ.

ناحيه 6

ﻛﺮﺩﺳﺘﺎﻥ، ﻛﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ ﻭ ﻫﻤﺪﺍﻥ.

ناحيه 7

(ﺍﻳﻼﻡ، ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ.

ناحيه 8

(ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺭﺿﻮﻱ، ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺷﻤﺎﻟﻲ ﻭ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺟﻨﻮﺑﻲ.

ناحيه 9

ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ، ﮔﻴﻼﻥ ﻭ ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻥ.

نحوه محاسبه پذيرش رشته هاي كشوري

ظرفيت هر يك از رشته هاي كشوري پس از اختصاص سهميه هاي مربوط به خانوده هاي محترم ايثارگران و محاسبه نسبت شركت كنندگان در هر يك از سهميه هاي موجود به تمامي شركت كنندگان تعيين مي شود.

ميزان تاثير سوابق تحصيلي در ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99

آن دسته از داوطلبان نظام جديد 3-3-6 كه امتحانات دوازدهم آنان نهايي مي باشد، مشمول طرح سوابق تحصيلي خواهند بود و به همين دليل ميزان تاثير سوابق تحصيلي آنان به ميزان 30 درصد مي باشد.

براي داوطلبان نظام قديم كه ديپلم خود را قبل از سال 84 دريافت نموده اند نيز مشمول طرح تاثير سوابق تحصيلي مي باشند. ميزان تاثير سوابق تحصيلي براي اين دسته از داوطلبان 25 درصد مي باشد و اين ميزان در معدل كل آنان موثر خواهد بود.

فارغ التحصيلان رشته هاي نظري كه مدرك خود را در دوره پيش دانشگاهي در سال هاي تحصيلي 91 – 90 به بعد دريافت نموده اند در صورتي كه يك يا چند درس از آنان به صورت نهايي بوده است، مشمول طرح سوابق تحصيلي مي باشند اما ميزان تاثير اين سوابق براي آنان 5 درصد خواهد بود.

ضوابط و قوانين ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور سراسري 99

آن دسته از داوطلباني كه در حال حاضر دانشجو مي باشند، در صورتي كه در هر يك از رشته هاي تكميل ظرفيت پذيرفته شوند، پذيرش جديد در واقع پذيرش نهايي آنها خواهد بود. به همين دليل به هيچ عنوان امكان ادامه تحصيل در رشته فعلي را نخواهند داشت.

در صورتي كه اين داوطلبان در رشته هاي با آزمون دانشگاه هاي سراسري پذيرفته شوند و يا در تكميل ظرفيت در هر يك از دانشگاه هاي پيام نور و همچنين غير انتفاعي پذيرفته شده باشند، مي توانند در رشته جديد ثبت نام نمايند و براي ادامه تحصيل دچار محدوديت نخواهند بود.

براي آن دسته از متفاضياني كه در شهريور ماه در هيچ يك از رشته ها پذيرفته نشده اند، در صورت پذيرفته شدن در هر يك از رشته هاي دانشگاه هاي سراسري و عدم ثبت نام در دانشگاه ، امكان ثبت نام كنكور 99 را نخواهند داشت.

شرايط ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور سراسري در دانشگاه هاي مختلف

شرايط تحصيل پذيرفته شدگان تكميل ظرفيت در دانشگاه هاي مختلف

تحصيل در رشته هاي دانشگاه هاي روزانه به صورت رايگان خواهد بود. رايگان بودن تحصيل در اين دانشگاه ها بدين معناست كه شما نيازي به پرداخت شهريه براي اخذ از واحدهاي دانشگاهي نخواهيد داشت، و صرفا هزينه هاي استفاده از امكانات رفاهي بر عهده دانشجويان مي باشد.

در واقع رشته هاي دانشگاه هاي روزانه و شبانه هيچ گونه تفاوتي از نظر زمان تشكيل كلاس ها نخواهند داشت . تنها تفاوتي كه براي دانشجويان شبانه وجود دارد عدم رايگان بودن تحصيل و همچنين عدم تعلق خوابگاه هاي دولتي به پذيرفته شدگان مي باشد.

نكته : امكان ادامه تحصيل براي پذيرفته شدگان دوره هاي شبانه به روزانه وجود نخواهد داشت به همين دليل قبل از انتخاب رشته بهتر است اين مورد را مد نظر داشته باشيد.

شرايط تحصيل در دانشگاه پيام نور

داوطلباني كه قصد استفاده از معافيت تحصيلدارند حداكثر زمان مورد نياز براي تحصيل در مقطع كارداني 5 سال و براي ساير داوطلبان حدودا 10 سال مي باشد. برخلاف دانشگاه هاي دوره روزانه ، شركت در كلاس هاي پيام نور اختياري است.

ميزان شهريه پيام نور دريافتي پذيرفته شدگان رشته هاي با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پيام نور كم تر از دانشگاه هاي شبانه و همچنين دانشگاه آزاد مي باشد. دروس عملي در دانشگاه پيام نور به صورت حضوري و به طور معمول در پايان هفته تشكيل مي شود پس اگر قصد ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور در دانشگاه پيام نور را داريد اين نكات را مد نطر داشته باشيد.

شرايط تحصيل در رشته هاي پرديس و فرهنگيان

يكي از شرايطي كه دانشگاه هاي شهيد رجايي و همچنين فرهنگيان را از ساير دانشگاه ها متمايز مي نمايد، اين است كه اين داوطلبان مي توانند پس از فارغ التحصيلي در دانشگاه به راحتي به استخدام آموزش و پرورش درآيند.

براي پذيرفته شدگان پسر اين دانشگاه معافيت از سربازي منظور خواهد شد. همچنين داوطلباني كه قبل از پذيرش در دانشگاه خدمت سربازي خود را به پايان رسانده اند زمان خدمت سربازي آنان به عنوان سابقه آنان در سال هاي بعدي منظور خواهد شد.

شرايط ادامه تحصيل در دانشگاه غير انتفاعي

داوطلبان پذيرفته شده در ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99 دانشگاه غير انتفاعي در صورتي كه براي هر يك از رشته ها قبول شده باشند، لازم است كه هزينه مربوط به هر يك از واحدهاي دانشگاهي را پرداخت نمايند. همچنين لازم به ذكر است كه اين دانشگاه تعهدي در قبال ارائه خوابگاه به دانشجويان ندارد.

همانند دانشگاه هاي روزانه در دانشگاه هاي غير انتفاعي نيز هر يك از داوطلبان پذيرفته شده در اين دانشگاه ، مي توانند در تمام طول هفته در كلاس هاي اين دانشگاه حضور يابند و ادامه تحصيل دهند. همچنين از نظر شهريه اي نيز وام هاي دانشجويي براي پذيرفته شدگان در نظر گرفته شده است.

شرايط ادامه تحصيل در دانشگاه پرديس خودگردان

تحصيل در دانشگاه پرديس خودگردان در واقع همانند ادامه تحصيل در دانشگاه هاي دولتي مي باشد به همين دليل شما مي توانيد از تمامي امكانات دانشگاه هاي دولتي استفاده نماييد اما نيازمند پرداخت شهريه دانشگاه پرديس خودگردان بيشتري مي باشيد.

با توجه به بين المللي بودن اين دانشگاه ، بسياري از دروس آن ممكن است به زبان انگليسي تدريس شوند و در كل مي توان گفت نقش مهارت شما در زبان انگليسي بسيار با اهميت مي باشد. بهتر است قبل از ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور سراسري در دانشگاه پرديس بين الملل بر روي زبان انگليسي خود و افزايش مهارت كار كنيد.

سوالات متداول در مورد تكميل ظرفيت كنكور 99

براي تغيير دانشگاه بهتره انتقالي بگيريم يا در تكميل ظرفيت انتخاب رشته كنيم؟

با توجه به عدم موافقت و شرايط سخت دانشگاه ها براي موافقت با انتقالي و همچنين متقبل شدن شهريه در دانشگاه هاي مقصد توصيه مي نماييم كه از تكميل ظرفيت استفاده نماييد.

در اين مقاله تلاش نموديم تا در رابطه با ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور ، نحوه ثبت نام ، زمان انتشار دفترچه تكميل ظرفيت ، شرايط پذيرش در انتخاب رشته تكميل ظرفيت مطالب مفيدي را به شما عزيزان ارائه نماييم. جهت دريافت مشاوره و همچنين انتخاب رشته با شماره هاي مندرج در جدول زير تماس حاصل نماييد.

كانال اطلاع رساني تكميل ظرفيت كنكور

من در تكميل ظرفيت دانشگاه هاي فرهنگيان ثبت نام كرده ام چه زماني مي توانم نتيجه را دريافت نمايم؟

در صورتي كه فاصله قبولي ما با پذيرفته شدگان رشته انتخابي كم باشد، چقدر احتمال پذيرش ما در ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور وجود دارد؟

آيا كدهايي كه در كارنامه سبز وجود دارد براي تمامي داوطلبان يكسان مي باشد؟

خلاصه مقاله : در اين مقاله قصد داشتيم تا راهنمايي هاي لازم را در ارتباط با ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 99 ارائه دهيم و پاسخگوي سوالات شما عزيزان باشيم. متقاضيان عزيزيزكه قصد ثبت نام دارند توجه داشته باشند كه زمان ثبت نام رااز دست ندهند چرا كه ثبت نام به صورت اينترنتي بوده و در صورت بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوري بي پاسخ خواهد بود .

منبع : ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 86

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2868
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 9
  • بازدید امروز : 455
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1352
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 3971
  • بازدید ماه : 11610
  • بازدید سال : 38634
  • بازدید کلی : 4259443
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی