loading...

مشاوره تحصيلي آسا

مركز مشاوره تحصيلي تلفني و حضوري

بازدید : 43
چهارشنبه 1 تير 1401 زمان : 10:26

وزارت آموزش و پرورش از احتمال ثبت نام استخدام آموزش و پرورش در ماه های پیش رو خبر داد. بر اساس این اطلاعیه، علاقه مندان می توانند در زمان های مقرر که متعاقبا اعلام خواهد شد، با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود دفترچه راهنما اقدام کرده و در صورت برخورداری از شرایط لازم، اقدام لازم جهت نام نویسی را انجام دهند. چنانچه این افراد بتوانند پس از حضور در جلسه آزمون استخدام آموزش و پرورش، نمره حد نصاب را کسب نمایند، برای مصاحبه دعوت خواهند شد.

در ادامه با جزئیات و روند شرکت در استخدام آموزش و پرورش بیشتر آشنا می شویم. اما برای کسب اطلاعات دقیق از تاریخ ثبت نام، برگزاری آزمون، اعلام نتایج و دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط بوده و سایت ما را پیگیری نمایید.

نحوه ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

سازمان آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور، چند سالی است که بخشی از نیروی انسانی خود، یعنی معلمان و دبیران گرامی را به دو روش تامین می کند. یکی از این روش ها که از دیرباز شیوه معمول جذب معلم به شمار می رفته است، ورود به دانشگاه فرهنگیان می باشد که البته در گذشته به آن تربیت معلم می گفتند.

اما روش دوم که قصد پرداختن به آن را داریم، برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش است. در این آزمون که به طور هماهنگ با آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برگزار می شود، سازمان آموزش و پرورش فراخوانی را در زمان های مشخص منتشر کرده و افراد واجد شرایط رشته های مختلف می توانند ضمن نام نویسی، در این آزمون شرکت کنند.

چنانچه این داوطلبان بتوانند نمره حد نصاب را به دست آورده و از سایر رقبا پیشی بگیرند برای مصاحبه سه برابر ظرفیت دعوت می شوند. متقاضیانی که موفق به قبولی در مرحله مصاحبه و گزینش شوند، پذیرش نهایی خواهند شد و پس از طی یک دوره آموزشی مشغول تدریس خواهند شد.

نحوه ثبت نام

زمان ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

اگر فردی علاقه مند است که در آزمون استخدام آموزش و پرورش شرکت کند، بایستی گوش به زنگ زمان ثبت نام باشد، چرا که تقریبا در هر سال یکبار این فراخوان منتشر می شود. به طور معمول زمان نام نویسی استخدام آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش که مجری اصلی برگزاری آزمون است منتشر می شود. در سال گذشته آگهی آزمون فراگیر استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش، در اواسط شهریور ماه اعلام و علاقه مندان توانستند تا اواخر شهریور اقدامات لازم برای نام نویسی را انجام دهند.

گرچه برخی اوقات زمزمه هایی در مورد ثبت نام آزمون آموزش و پرورش به گوش می رسد، اما هنوز تاریخ دقیقی در این مورد منتشر نگردیده است. اما داوطلبان عزیز می توانند با عضویت در کانال تلگرامی ایران تحصیل و یا پیگیری این سامانه، از جدیدترین اخبار در این زمینه مطلع شوند.

سامانه ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

تمامی مراحل نام نویسی آزمون استخدام آموزش و پرورش به صورت اینترنتی بوده و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ نهادی است. برای این منظور، به محض اینکه زمان فرایند نام نویسی اعلام گردید، داوطلبان می بایست با مراجعه به سایت سازمان سنجش و بارگذاری دفترچه راهنمای ثبت نام، به مطالعه آن بپردازند. این افراد می توانند در صورت داشتن شرایط لازم و وجود سهمیه های مرتبط با مدرک تحصیلی آن ها، سایر مراحلی را که در زیر آمده است را انجام دهند.

وارد کردن آدرس سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org و کلیک بر روی لینک آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ” . همچنین برای این منظور می توانید به منوی ” استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی ” بنفش رنگ سمت راست نیز مراجعه فرمایید.

سامانه استخدام

در مرحله اول ثبت نام، لازم است که بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” قرار گرفته در سمت راست صفحه کلیک کنید

سایت سازمان سنجش

گزینه ” سریال ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ” را انتخاب نموده و سپس بر روی دکمه ” تایید و ادامه” ضربه بزنید.

استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی

حال نوبت به وارد کردن اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه است.

ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

در این مرحله باید با مطالعه شرایط ذکر شده و تایید اینکه شماره پیگیری را یادداشت نموده ام، ” ادامه روند پرداخت” را کلیک کنید. پس از آن نوبت به وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت عابر بانک تان است.

در این مرحله از کار باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و هزینه را پرداخت نمایید. در ادامه بهتر است بدانید که این درگاه مربوط به شاپرک می باشد و امنیت آن بسیار بالا است به همین دلیل امکان لو رفتن اطلاعات شما به هیچ وجه وجود ندارد.

آزمون آموزش و پرورش

حال می توانید شماره سریالی را که بعد از خرید کارت اعتباری دریافت نموده اید را وارد و به سیستم اصلی نام نویسی وارد گرید

در گام اخر با پر کردن فرم تقاضانامه، اطلاعات هویتی خودرا تکمیل نمایید. در نهایت یک کد رهگیری به شما داده می شود که باید تا آخرین مرحله پذیرش آن را نزد خودنگه دارید.

شرایط عمومی استخدام آموزش و پرورش

در این بخش از مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در مورد شرایط عمومی استخدام آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. این نکته را در نظر داشته باشید عدم برخورداری از هر یک از شرایط ها موجود در قسمت زیر میتواند موجب استخدام نشدن شما شود.

  • برخورداری از تابعیت ایرانی
  • معتقذد بودن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان قید شده در قانون اساسی
  • التزام عملی به قوانین جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم با تایید مراجع ذی صلاح. تاریخ کارت پایان خدمت باید قبل از آخرین روز تاریخ ثبت نام استخدام آموزش و پرورش باشد
  • نداشتن مشکلات جسمی و روحی و برخورداری از سلامت
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها
  • عدم سوء پیشینه کیفری ممنوع برای استخدام آموزش و پرورش
  • عدم برخورداری از ممنوعیت هایی که مانع از استخدام در دستگاه های اجرایی می شود
  • جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی به شمار نیاید
  • پذیرفته شدگان نهایی در ازمون استخدام آموزش و پرورش نباید در سایر دستگاه های اجرایی مشغول به کار بوده و یا جزء مستخدمین ان ها محسوب شوند
  • دارندگان مدرک دیپلم باید حداقل 20 و حداکثر 25 سال تمام داشته باشند
  • دارنگان مدرک فوق لیسانس حداکثر 30 سال
  • دارندگان مدرک لیسانس حداکثر 35 سال
  • دارندگان مدرک فوق لیسانس حداکثر 40 سال
  • داوطلبانی که اعضای خانواده جانبازان، شهدا، ایثارگران و آزادگان به شمار می آیند، از شرایط سنی معاف خواهند بود. البته در این مورد تبصره هایی وجود دارد که برای اطلاع بیشتر می توانید از همکاران ما راهنمایی بگیرید.

رشته های مجاز برای ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

شاید برای شما سوال پیش بیاید رشته های مجاز برای ثبت نام استخدام آموزش و پرورش کدام رشته ها هستند؟ در پاسخ به این سوال بهتر است ذکر کنیم ثبت نام استخدام آموزش و پرورش به نحوی است که تنها برخی از رشته ها که برای تدریس در مدارس کاربرد دارند. توجه داشته باشید در قسمت زیر یک جدول بارکذاری کرده ایم تا شما از رشته های مجاز به ثبت نام استخدام آموزش و پرورش مطلع شوید در نتیجه پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کامل جدویل زیر را مشاهده نمایید.

رشته های مجاز به ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

مهندسی تاسیسات

گرافیک

صنایع دستی – فرش

آموزگار تربیت بدنی

ارتباط تصویری

مهندسی سرامیک

مهندسی چاپ

حسابداری

علوم تجربی

فیزیک

تاریخ

آموزش ابتدایی

آموزش کودکان استثنایی

الهیات و معارف اسلامی

فلسفه تعلیم و تربیت

مهندسی نقشه کشی معماری

شیمی

ماشین ابزار

ادبیات عرب

زبان و ادبیات فارسی

پویانمایی

طراحی دوخت

ریاضی

زبان انگلیسی

بازیگری

مهندسی صنایع شیمیایی

علوم اجتماعی

عکاسی

مهندسی صنایع فلزی

مهندسی الکترونیک

زیست شناسی

مدیریت خانواده

مهندسی عمران

مهندسی کامپیوتر

مهندسی مکانیک خودرو

مهندسی معدن

مهندسی برق

زمین شناسی

مهندسی صنایع چوب

تربیت کودک

سامانه استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش

در این قسمت از مقاله تصمیم داریم اطلاعاتی را در مورد سامانه استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که می دانید سامانه استخدام نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش هر ساله با توجه به نیاز مناطق و استان ها و گاها شهرستان در رابطه با کمبود نیرو، تعداد ظرفیت خاصی را در برخی از رشته ها برای استخدام در نظر می گیرد.به همین دلیل میزان ظرفیت و رشته های مورد نظر این سازمان، هر ساله متفاوت می باشد و نمی توان این تعداد را از قبل مشخص دانست.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم برخی از متقاضیان شرکت کننده در آزمون آموزش و پرورش ممکن است اینگونه تصور کنند که در فلان مدرسه و در فلان رشته ما با کمبود نیرو مواجه هستیم و به همین دلیل با این تصور در این آزمون کارت اعتباری خریداری نمایند، اما پس از آن متوجه شوند که این ظرفیت تعیین نشده است. فرآیند تعیین ظرفیت مورد نظر با توجه به نامه نگاری ها و سیاست گذاری های خاص صورت می پذیرد. متقاضیان گرامی شرکت کننده توجه داشته باشند که ثبت نام برای بسیاری از رشته های مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش امکان پذیر می باشد. به همین دلیل به مطالعه دقیق دفترچه آزمون استخدامی قبل از ثبت نام بپردازید.

مواد امتحانی آزمون استخدام آموزش و پرورش

هر کدام از متقاضیانی که در ثبت نام استخدام آموزش و پرورش شرکت نموده اند، بایستی در روز آزمون به دو دسته از سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ دهند. سوالات اختصاصی هر رشته با دیگری متفاوت است. اما اگر مایل به اطلاع از مواد امتحانی سوالات عمومی هستید، به لیست زیر توجه کنید. به یاد داشته باشید که سوالات به صورتی تستی بوده و جواب های اشتباه دارای امتیاز منفی می باشند. یعنی به ازای هر سوال اشتباه، یک سوم نمره مکتسبه از جواب های درست زایل می شود.

  • زبان و ادبيات فارسي
  • معارف اسلامي ( اقلیت های مذهبی از پاسخ دادن به سوالات این بخش معاف خواهند بود)
  • فناوری اطلاعات ( مهارت هاي هفتگانه )
  • .رياضي و آمار مقدماتي
  • . زبان انگليسي ـ عمومي
  • اطلاعات عمومي، دانش اجتماعي و حقوق اساسي
  • هوش و توانمندي هاي عمومي

زمان ثبت نام آزمون

زمان ثبت نام برای استخدام در آموزش و پرورش یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد. توجه داشته باشید سازمان سنجش به عنوان برگزارکننده آزمون استخدام زمان ثبت نام را مشخص می کند، در سال های گذشته ثبت نام از تاریخ ۲۷ بهمن الی 2 اسفند ماه صورت میپرفت اما در حال حاضر زمان دقیق مشخص نشده است. اگر بخواهیم بر اساس تجربه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم بهتر است ذکر کنیم که ممکن است ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ همانند سال های گذشته از ۲۷ بهمن الی ۲ اسفند در نظر گرفته شود.

مشاوره قبولی در ازمون استخدام آموزش و پرورش

ما در سال های اخیر شاهد بودیم که تعداد افرادی که در ثبت نام استخدام آموزش و پرورش شرکت نموده اند، بیش از پیش بوده است. همین امر باعث تشدید فضای رقابتی شده است. از سوی دیگر، سهمیه های اختصاص یافته به بسیاری از رشته ها بسیار پایین و حتی غالبا تک ظرفیتی هستند.

بنابراین، اگر تصمیم جدی در رسیدن به شغلی شریفی همچون معلمی را دارید، بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید از این آزمون سربلند بیرون آیید. اول اینکه بایستی منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته خود را بشناسید. چنین آزمون هایی گرچه در برخی از منابع کتاب های پراکنده ایی دارند، اما یک سری از منابع به خوبی می تواند نیاز شما برای پاسخ دادن به سوالات را برآورده نمایند.

از سوی دیگر، آشنایی با نمونه سوالات اصلی می تواند یک راهنمای عالی برای روشن شدن مسیر مطالعه شما باشد. نوع، زمان و شکل مطالعه و برنامه ریزی که دارید هم فاکتورهایی مهمی هستند. البته دستیابی به همه این ها کار چندان راحتی هم نیست و نیاز به مشورت با افرادی دارید که در این راه از تجربه کافی برخوردارند. مشاوران ایران تحصیل که سال هاست به راهنمایی داوطلبان عزیز در همه آزمون های استخدامی می پردازند، با آمادگی کامل شما را در این مسیر پر پیچ و خم یاری می دهند.

جهت دانلود مقاله نحوه و ثبت نام استخدام آموزش و پرورش بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع: ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش از احتمال ثبت نام استخدام آموزش و پرورش در ماه های پیش رو خبر داد. بر اساس این اطلاعیه، علاقه مندان می توانند در زمان های مقرر که متعاقبا اعلام خواهد شد، با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود دفترچه راهنما اقدام کرده و در صورت برخورداری از شرایط لازم، اقدام لازم جهت نام نویسی را انجام دهند. چنانچه این افراد بتوانند پس از حضور در جلسه آزمون استخدام آموزش و پرورش، نمره حد نصاب را کسب نمایند، برای مصاحبه دعوت خواهند شد.

در ادامه با جزئیات و روند شرکت در استخدام آموزش و پرورش بیشتر آشنا می شویم. اما برای کسب اطلاعات دقیق از تاریخ ثبت نام، برگزاری آزمون، اعلام نتایج و دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط بوده و سایت ما را پیگیری نمایید.

نحوه ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

سازمان آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور، چند سالی است که بخشی از نیروی انسانی خود، یعنی معلمان و دبیران گرامی را به دو روش تامین می کند. یکی از این روش ها که از دیرباز شیوه معمول جذب معلم به شمار می رفته است، ورود به دانشگاه فرهنگیان می باشد که البته در گذشته به آن تربیت معلم می گفتند.

اما روش دوم که قصد پرداختن به آن را داریم، برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش است. در این آزمون که به طور هماهنگ با آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برگزار می شود، سازمان آموزش و پرورش فراخوانی را در زمان های مشخص منتشر کرده و افراد واجد شرایط رشته های مختلف می توانند ضمن نام نویسی، در این آزمون شرکت کنند.

چنانچه این داوطلبان بتوانند نمره حد نصاب را به دست آورده و از سایر رقبا پیشی بگیرند برای مصاحبه سه برابر ظرفیت دعوت می شوند. متقاضیانی که موفق به قبولی در مرحله مصاحبه و گزینش شوند، پذیرش نهایی خواهند شد و پس از طی یک دوره آموزشی مشغول تدریس خواهند شد.

نحوه ثبت نام

زمان ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

اگر فردی علاقه مند است که در آزمون استخدام آموزش و پرورش شرکت کند، بایستی گوش به زنگ زمان ثبت نام باشد، چرا که تقریبا در هر سال یکبار این فراخوان منتشر می شود. به طور معمول زمان نام نویسی استخدام آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش که مجری اصلی برگزاری آزمون است منتشر می شود. در سال گذشته آگهی آزمون فراگیر استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش، در اواسط شهریور ماه اعلام و علاقه مندان توانستند تا اواخر شهریور اقدامات لازم برای نام نویسی را انجام دهند.

گرچه برخی اوقات زمزمه هایی در مورد ثبت نام آزمون آموزش و پرورش به گوش می رسد، اما هنوز تاریخ دقیقی در این مورد منتشر نگردیده است. اما داوطلبان عزیز می توانند با عضویت در کانال تلگرامی ایران تحصیل و یا پیگیری این سامانه، از جدیدترین اخبار در این زمینه مطلع شوند.

سامانه ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

تمامی مراحل نام نویسی آزمون استخدام آموزش و پرورش به صورت اینترنتی بوده و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ نهادی است. برای این منظور، به محض اینکه زمان فرایند نام نویسی اعلام گردید، داوطلبان می بایست با مراجعه به سایت سازمان سنجش و بارگذاری دفترچه راهنمای ثبت نام، به مطالعه آن بپردازند. این افراد می توانند در صورت داشتن شرایط لازم و وجود سهمیه های مرتبط با مدرک تحصیلی آن ها، سایر مراحلی را که در زیر آمده است را انجام دهند.

وارد کردن آدرس سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org و کلیک بر روی لینک آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ” . همچنین برای این منظور می توانید به منوی ” استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی ” بنفش رنگ سمت راست نیز مراجعه فرمایید.

سامانه استخدام

در مرحله اول ثبت نام، لازم است که بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” قرار گرفته در سمت راست صفحه کلیک کنید

سایت سازمان سنجش

گزینه ” سریال ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ” را انتخاب نموده و سپس بر روی دکمه ” تایید و ادامه” ضربه بزنید.

استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی

حال نوبت به وارد کردن اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه است.

ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

در این مرحله باید با مطالعه شرایط ذکر شده و تایید اینکه شماره پیگیری را یادداشت نموده ام، ” ادامه روند پرداخت” را کلیک کنید. پس از آن نوبت به وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت عابر بانک تان است.

در این مرحله از کار باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و هزینه را پرداخت نمایید. در ادامه بهتر است بدانید که این درگاه مربوط به شاپرک می باشد و امنیت آن بسیار بالا است به همین دلیل امکان لو رفتن اطلاعات شما به هیچ وجه وجود ندارد.

آزمون آموزش و پرورش

حال می توانید شماره سریالی را که بعد از خرید کارت اعتباری دریافت نموده اید را وارد و به سیستم اصلی نام نویسی وارد گرید

در گام اخر با پر کردن فرم تقاضانامه، اطلاعات هویتی خودرا تکمیل نمایید. در نهایت یک کد رهگیری به شما داده می شود که باید تا آخرین مرحله پذیرش آن را نزد خودنگه دارید.

شرایط عمومی استخدام آموزش و پرورش

در این بخش از مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در مورد شرایط عمومی استخدام آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. این نکته را در نظر داشته باشید عدم برخورداری از هر یک از شرایط ها موجود در قسمت زیر میتواند موجب استخدام نشدن شما شود.

  • برخورداری از تابعیت ایرانی
  • معتقذد بودن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان قید شده در قانون اساسی
  • التزام عملی به قوانین جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم با تایید مراجع ذی صلاح. تاریخ کارت پایان خدمت باید قبل از آخرین روز تاریخ ثبت نام استخدام آموزش و پرورش باشد
  • نداشتن مشکلات جسمی و روحی و برخورداری از سلامت
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها
  • عدم سوء پیشینه کیفری ممنوع برای استخدام آموزش و پرورش
  • عدم برخورداری از ممنوعیت هایی که مانع از استخدام در دستگاه های اجرایی می شود
  • جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی به شمار نیاید
  • پذیرفته شدگان نهایی در ازمون استخدام آموزش و پرورش نباید در سایر دستگاه های اجرایی مشغول به کار بوده و یا جزء مستخدمین ان ها محسوب شوند
  • دارندگان مدرک دیپلم باید حداقل 20 و حداکثر 25 سال تمام داشته باشند
  • دارنگان مدرک فوق لیسانس حداکثر 30 سال
  • دارندگان مدرک لیسانس حداکثر 35 سال
  • دارندگان مدرک فوق لیسانس حداکثر 40 سال
  • داوطلبانی که اعضای خانواده جانبازان، شهدا، ایثارگران و آزادگان به شمار می آیند، از شرایط سنی معاف خواهند بود. البته در این مورد تبصره هایی وجود دارد که برای اطلاع بیشتر می توانید از همکاران ما راهنمایی بگیرید.

رشته های مجاز برای ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

شاید برای شما سوال پیش بیاید رشته های مجاز برای ثبت نام استخدام آموزش و پرورش کدام رشته ها هستند؟ در پاسخ به این سوال بهتر است ذکر کنیم ثبت نام استخدام آموزش و پرورش به نحوی است که تنها برخی از رشته ها که برای تدریس در مدارس کاربرد دارند. توجه داشته باشید در قسمت زیر یک جدول بارکذاری کرده ایم تا شما از رشته های مجاز به ثبت نام استخدام آموزش و پرورش مطلع شوید در نتیجه پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کامل جدویل زیر را مشاهده نمایید.

رشته های مجاز به ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

مهندسی تاسیسات

گرافیک

صنایع دستی – فرش

آموزگار تربیت بدنی

ارتباط تصویری

مهندسی سرامیک

مهندسی چاپ

حسابداری

علوم تجربی

فیزیک

تاریخ

آموزش ابتدایی

آموزش کودکان استثنایی

الهیات و معارف اسلامی

فلسفه تعلیم و تربیت

مهندسی نقشه کشی معماری

شیمی

ماشین ابزار

ادبیات عرب

زبان و ادبیات فارسی

پویانمایی

طراحی دوخت

ریاضی

زبان انگلیسی

بازیگری

مهندسی صنایع شیمیایی

علوم اجتماعی

عکاسی

مهندسی صنایع فلزی

مهندسی الکترونیک

زیست شناسی

مدیریت خانواده

مهندسی عمران

مهندسی کامپیوتر

مهندسی مکانیک خودرو

مهندسی معدن

مهندسی برق

زمین شناسی

مهندسی صنایع چوب

تربیت کودک

سامانه استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش

در این قسمت از مقاله تصمیم داریم اطلاعاتی را در مورد سامانه استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که می دانید سامانه استخدام نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش هر ساله با توجه به نیاز مناطق و استان ها و گاها شهرستان در رابطه با کمبود نیرو، تعداد ظرفیت خاصی را در برخی از رشته ها برای استخدام در نظر می گیرد.به همین دلیل میزان ظرفیت و رشته های مورد نظر این سازمان، هر ساله متفاوت می باشد و نمی توان این تعداد را از قبل مشخص دانست.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم برخی از متقاضیان شرکت کننده در آزمون آموزش و پرورش ممکن است اینگونه تصور کنند که در فلان مدرسه و در فلان رشته ما با کمبود نیرو مواجه هستیم و به همین دلیل با این تصور در این آزمون کارت اعتباری خریداری نمایند، اما پس از آن متوجه شوند که این ظرفیت تعیین نشده است. فرآیند تعیین ظرفیت مورد نظر با توجه به نامه نگاری ها و سیاست گذاری های خاص صورت می پذیرد. متقاضیان گرامی شرکت کننده توجه داشته باشند که ثبت نام برای بسیاری از رشته های مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش امکان پذیر می باشد. به همین دلیل به مطالعه دقیق دفترچه آزمون استخدامی قبل از ثبت نام بپردازید.

مواد امتحانی آزمون استخدام آموزش و پرورش

هر کدام از متقاضیانی که در ثبت نام استخدام آموزش و پرورش شرکت نموده اند، بایستی در روز آزمون به دو دسته از سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ دهند. سوالات اختصاصی هر رشته با دیگری متفاوت است. اما اگر مایل به اطلاع از مواد امتحانی سوالات عمومی هستید، به لیست زیر توجه کنید. به یاد داشته باشید که سوالات به صورتی تستی بوده و جواب های اشتباه دارای امتیاز منفی می باشند. یعنی به ازای هر سوال اشتباه، یک سوم نمره مکتسبه از جواب های درست زایل می شود.

  • زبان و ادبيات فارسي
  • معارف اسلامي ( اقلیت های مذهبی از پاسخ دادن به سوالات این بخش معاف خواهند بود)
  • فناوری اطلاعات ( مهارت هاي هفتگانه )
  • .رياضي و آمار مقدماتي
  • . زبان انگليسي ـ عمومي
  • اطلاعات عمومي، دانش اجتماعي و حقوق اساسي
  • هوش و توانمندي هاي عمومي

زمان ثبت نام آزمون

زمان ثبت نام برای استخدام در آموزش و پرورش یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد. توجه داشته باشید سازمان سنجش به عنوان برگزارکننده آزمون استخدام زمان ثبت نام را مشخص می کند، در سال های گذشته ثبت نام از تاریخ ۲۷ بهمن الی 2 اسفند ماه صورت میپرفت اما در حال حاضر زمان دقیق مشخص نشده است. اگر بخواهیم بر اساس تجربه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم بهتر است ذکر کنیم که ممکن است ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ همانند سال های گذشته از ۲۷ بهمن الی ۲ اسفند در نظر گرفته شود.

مشاوره قبولی در ازمون استخدام آموزش و پرورش

ما در سال های اخیر شاهد بودیم که تعداد افرادی که در ثبت نام استخدام آموزش و پرورش شرکت نموده اند، بیش از پیش بوده است. همین امر باعث تشدید فضای رقابتی شده است. از سوی دیگر، سهمیه های اختصاص یافته به بسیاری از رشته ها بسیار پایین و حتی غالبا تک ظرفیتی هستند.

بنابراین، اگر تصمیم جدی در رسیدن به شغلی شریفی همچون معلمی را دارید، بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید از این آزمون سربلند بیرون آیید. اول اینکه بایستی منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته خود را بشناسید. چنین آزمون هایی گرچه در برخی از منابع کتاب های پراکنده ایی دارند، اما یک سری از منابع به خوبی می تواند نیاز شما برای پاسخ دادن به سوالات را برآورده نمایند.

از سوی دیگر، آشنایی با نمونه سوالات اصلی می تواند یک راهنمای عالی برای روشن شدن مسیر مطالعه شما باشد. نوع، زمان و شکل مطالعه و برنامه ریزی که دارید هم فاکتورهایی مهمی هستند. البته دستیابی به همه این ها کار چندان راحتی هم نیست و نیاز به مشورت با افرادی دارید که در این راه از تجربه کافی برخوردارند. مشاوران ایران تحصیل که سال هاست به راهنمایی داوطلبان عزیز در همه آزمون های استخدامی می پردازند، با آمادگی کامل شما را در این مسیر پر پیچ و خم یاری می دهند.

جهت دانلود مقاله نحوه و ثبت نام استخدام آموزش و پرورش بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع: ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 86

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2868
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 9
  • بازدید امروز : 309
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1568
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 310
  • بازدید ماه : 13033
  • بازدید سال : 40057
  • بازدید کلی : 4260866
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی